11 de jul. 2012

8-7-2012 Els Estanys de la Pera des de Lles.

Els Estanys de la Pera des de Lles.
8-7-2012
Per Xavi i Daniel.

Avui hem decidit de no complicar-nos massa la vida i fer la clàssica de entre les clàssiques de la Cerdanya, l’ascensió als Estanys de la Pera des de Lles. Sortim de l’aparcament de Lles de Cerdanya i enfilem per bona carretera ,ja que a dia d’avui no en coneixem cap altre opció, els aproximadament 400mts de desnivell que separen el poble de l’estació d’esquí Nòrdic de Lles.

Un cop arribem al refugi de Cap de Rec, continuem per la pista del Pradell també anomenada “L’autopista” en la seva versió hivernal d’esquí de fons. La esmentada pista guanya alçada amb suavitat i aproximadament a l’altura del desviament de l’estany de l’Orri, comença a planejar travessant el Bosc Tossalell sota la Tossa Plana. Arribem al refugi del Pradell i continuem per la pista cap a Les Pollineres on trobem algunes fonts i el trencall que mena al refugi dels Estanys de la Pera, refugi depenent de la FEEC.

La pista en pitjor estat que l’anterior, s’enfila fent ziga – zagues pel Clot de la Pera fins l’Estany Petit, que passem a fregar per després, en un parell o tres de marrades arribar fins al refugi ubicat sota els cims del Monturull i el Perafita.

Desfem camí i a la primera corba, a la dreta , trobem el trencall que per corriol i portejant la bici una centena de metres ens deixa a tocar de l’Estany Gran del que fem la baixada directe per un altre curt tram de sender on cal afinar amb la bici en cas de baixar-lo.

Empalmem amb la pista principal i davallem desfent camí i retallant per les dreceres que anem trobant fins arribar novament a les Pollineres on, seguim per la mateixa pista que veníem abans de pujar als Estanys guanyant alçada fins assolir el Pas de la Pera on comença una ràpida i divertida baixada fins al refugi  Prat Miró i l’Estació d’esquí Nòrdic d’Arànser.

Tenim la opció d’agafar un camí que fent una mica més de volta baixa pel Clot Fontanals seguint el curs del riu Verneda però no en trobem l’entrada i continuem per carretera fins a Arànser, no sense abans intentar trobar un altre camí alternatiu que baixa directe al poble però que en trobar-lo l’evitem al estar col·lapsat per la vegetació.

A poc de sortir d’Arànser, trobem el trencall del camí del cementiri i de la pista de Can Corneli pista que al poc es torna corriol ,i que ens fa pujar fins a les restes de la ermita de Sant Cosme lloc on el camí s’eixampla considerablement i ens deixa gaudir d’una bona baixada per pista pel Pla del Pallers lloc privilegiat per les seves fantàstiques vistes sobre el Cadí.

En la baixada, passem pel costat de l’heliport i en un tres i no res tornem a ser al punt de partida.