12 d’ag. 2012

11-08-2012 De Porta-Pimorent a la Tossa Rodona (2601mts)

De Porta-Pimorent a la Tossa Rodona (2601mts)
11-08-2012


Seguint amb aquesta falera que vinc patint darrerament de “cimitis beteterus”, aquest cop ,surto des de l’aparcament de l’estació d’esquí de Porté –Puymorens (1620mts) amb la intenció d’enfilar-me amb la bici fins dalt del mateix Pic de la Coma d’Or de 2826mts, un vell conegut de l’esquí de travessa. Agafo el GR-107 pel Rec de Pimorent essent aquest al principi, pista. 

El GR travessa per dos cops la carretera RN-N230 ,tornant-se corriol a partir d’aquí i fins arribar a l’aparcament que hi ha al Col de Pimorent (1915mts). 


Travesso un tercer cop la carretera i agafo la pista que tinc al NE just al meu davant i que resseguint  el rec d’en García, va a trobar un camí  que remunta la Coma d’en García per la riba esquerra  fins morir a la cota 2200 en una mena de replà que donava accés a les instal·lacions mineres que en temps hi havien hagut. 



A partir d’aquí cal buscar-se la vida remuntant els corriols be sigui damunt la bici o bé empenyent segons habilitat i condició física. Ara la vall es bifurca en dues comes secundàries i cal agafar la de la dreta, on el camí esdevé més ciclable (per usar algun tipus d’adjectiu)  fins arribar a un replà  sota el Pic dels tres Punts, en el que per agradable sendera s’avança força còmodament al llarg de la fondalada tot just fins arribar sota el començament de les rampes que condueixen a la Portella d’en García on cal empènyer la bici en alguns trams realment costeruts i pedregosos. 





Un cop m’hi arribo a la Portella (2530mts) veig  com apareix davant meu el Puigpedrós de Lanós i a la seva dreta el Pic de Coma d’Or adonant-me de que encara és lluny ,molt lluny i ja començo a estar força tocat. 


Així doncs, després de descansar una mica ,decideixo renunciar a aquesta ascensió i busco quelcom més assequible pel meu estat físic; el cim de la Tossa Rodona ,un bonyet de 2601 metres que a l’hivern es fa servir com enllaç per Coronar el Pic del tres Punts (una opció ràpida i molt interessant per fer en esquí de travessa en combinació amb la Coma d’Or)... . De la Portella doncs, agafo el corriolet que queda a la meva esquerra i vaig rodejant la muntanya fins que aquest es torna difús fins a desaparèixer.  


Llavors, tot fent ziga zagues guanyo alçada camp a través per la gepa herbada fins arribar al cim de la Tossa Rodona (2601mts) on puc gaudir d’unes vistes excepcionals de l’esvelt Pic dels Tres Punts i de la propera vall de Bésines. 



Bufa un fort vent i sento tronar, de fet, pel migdia hi havia previsió de turmentes i tot que no és cosa imminent, no sia que, desfaig camí fins arribar a la Portella on a partir d’aquí ,tot el descens tret d’alguns trams puntuals, pot realitzar-se damunt la bici. 







En ràpida baixada, arribo al Coll de Pimorent i torno a enllaçar  amb el GR que em torna a deixar de nou al punt d'inici ja amb els primers goterons de pluja que tan sols  em donen el temps just d’endreçar la bici al cotxe abans que em caigui un bon xàfec. 

M’ha anat de ben poc! Resumint, una ruta potent a un dels clàssics de l’esquí de muntanya que malauradament aquest cop amb al bici tan sols ha quedat en l’intent, però que caurà, -vaja que si caurà!