16 d’oct. 2012

14-10-2012 Circular cim de Madres pel vessant Oest (2469mts)

Circular al cim de Madres pel vessant Oest (2469mts)
14-10-2012

En un dia solei però fred i ventós després de regalar-nos ahir amb un descens de llibre, avui ens atansem fins a la Serra de Madres amb la intenció d’assolir el cim del mateix nom fent així  triplet d’activitats en aquest cap de setmana llarg.
Sortim des de Rèal i prenem la pista forestal que surt a l'esquerra. Anem guanyant altura molt gradualment direcció sud per bon ferm i a la cota 1612, en una cruïlla de camins prenem el que puja direcció nord coincidint amb part de la ruta del GR del Tour del Capcir marcat amb els colors groc i vermell.

Ens arribem al Coll de Sansa a 1775mts. i del coll ,ens desviem a l’esquerra per la pista forestal balitzada amb les marques del GR del Tour del Capcir que al principi, puja molt valenta. Seguim la pista fins al final de la mateixa mentre el ferm va empitjorant cada cop més. Un cop som al final ,aproximadament a la cota 1980, trobem un sender a la dreta que en direcció est s’enfila per dins d’un bosquet on cal, obligatòriament ,portejar la bici.

El bosquet s’esclarissa i dona pas a prats de vegetació baixa del Serrat des Clotes i rodejant el Roc de les Nou Fonts sense abandonar les traces del GR, assolim el cim de Madres (2469mts) alternant els porteigs de bicicleta.

Dalt, podem gaudir d’unes fantàstiques panoràmiques del Carlit,els Perics i altres cims característics de la zona.

Ara cal descendir, i per fer-ho, desfem camí ,força més ciclable del que pensàvem a la pujada i ens arribem fins a la cota 1980, on finalitzava la pista.

De nou trobem marques del GR del Tour del Capcir, aquest cop cap a l’oest. El corriol en la seva part superior és molt dret i rocós amb algun passatge delicat i entretingut fins arribar a una plana amb una cabana/refugi.

La Rodegem per la dreta i continuem el descens cap al bosc direcció NO continuant per un sender preciós que enllaça amb una pista forestal  i anant a trobar més avall, el refugi pastoral de la Bécet.

Resseguim la pista, ara en direcció oest i després d'uns aproximadament 600 metres girem a l'esquerra pel camí que ens deixa al petit poble d'Odeillo.

Sense deixar el GR del Tour del Capcir i en direcció oest, davallem fins trobar una  cruïlla en la que agafem el trencall que ens porta al Barratge del llac Puyvalador al que ens hi atansem.

Desfem camí fins a la cruïlla i ara seguim recte vorejant el llac fins tornar de nou a la vila de Rèal, punt d’inici.

En definitiva, un circuit força costerut en el que si s’està disposat a arrossegar la bicicleta fins al cim, ens regala un llarg i sostingut descens sent en conjunt, una sortida de muntanya molt bonica i panoràmica per racons salvatges i poc freqüentats amb unes esplèndides vistes sobre el llac Puyvalador i el Carlit a més de tots els seus pics circumdants.