26 de nov. 2012

25-11-2012 De Sitges a Barcelona pel Garraf i el Delta del Llobregat.

De Sitges a Barcelona pel Garraf i el Delta del Llobregat.
25-11-2012

Si ahir vam rodar pels boscos del Montseny, avui toca fer-ho  pel Garraf – Baix Llobregat per una ruta que des de Sitges ens conduirà a Barcelona tot travessant el massís del Garraf i el Parc Natural del Delta del Llobregat. Sortim ben matiners de l’estació de tren de Sitges direcció nord cap al Turó Tancat passant per sota de la C-32 fins arribar-nos a un polígon industrial. Continuem pel mateix carrer fins que s’acaba l’asfalt seguint la pista marcada com a GR-5 que recorre al llarg la Serra dels Gegants. Arribem al Collet de la Fita i baixem entre vinyes cap a Can Mercer.

Prenem el GR 92-4 i per pista anem pujant fins a la Plana Novella acostant-nos fins al monestir Budista.

Del monestir, reculem a l’entrada de la urbanització i anem direcció al Serrat de la Llentia baixant al fons del barranc per reprendre el GR 92-4, i on més endavant, trobem un trencall a la dreta que és barrat als vehicles per un cadenat. Ens hi fiquem i resseguim la llera seca del torrent. Abandonem el GR i pugem a la Collada de Vallgrasa on comencem a veure el Mediterrani.

Aquí, agafem la pista asfaltada i en forta pujada fem el Coll de la Farigola direcció al Pla del Pitjot on encarem el descens tot passant per la Pleta, ara centre d’interpretació del parc.

Passem per sota la hiper concorreguda pels escaladors Penya Ginesta, i fent ziga-zagues per fortes rampes ens hi arribem a la urbanització Rat-Penat.

Creuem per sota la carretera C-31 des de la rotonda i accedim al passeig de les Botigues de Sitges recorrent tot a lo llarg que podem la platja de Castelldefels fins que de sobte s’acaba el passeig i hem de pedalar pels carrers del darrera. Travessem la riera de la Murtra, per després fer un curt porteig de bicis per la sorra fins arribar a una passera de fusta que ens obliga a anar per l’interior per un camí prop de l’abandonat càmping “Filipines” i que ens deixa a la carretera C-31 que discorre gairebé paral·lela al mar en segona línia de costa.

Arribem a l’entrada del Parc del Delta del Llobregat per la banda de l’Estany Remolar i per un camí asfaltat ens arribem a la platja on toca empènyer novament les bicis per la sorra tot i que algun cop podem pedalar acostant-nos molt a l’aigua amb el risc per les bicis que això suposa.

Arribem a l’Estany de Roberta on trobem un passeig amb carril bici  que ens acosta a la capçalera de la pista de l’aeroport, i on es pot veure el tràfic aeri que suporta sent quasi un constant el venir dels avions.

D’allí, agafem el camí de la Ricarda que ens acosta al centre d’interpretació del parc a Cal Luquer, i des d’on ens arribem al Prat on anem a buscar la via verda del Llobregat, feina caòtica ja que el camí és tancat per les obres d’un pont. Al final donem amb l’entrada just al costat d’un edifici blanc propietat d’una coneguda marca capicua d’automòbils japonesos. Remuntem el riu Llobregat per camí conegut fins anar a trobar la única passera que travessa l’entramat d’autopistes i autovies que ens deixa prop del R.C.E. Espanyol a Cornellà, exactament al costat del club esportiu Delfos. Ara només ens resta una llarguíssima i ensopida pedalada per Barcelona fins al Poblenou.  M’ha quedat ben clar que la propera Sitges Barcelona que faci ,serà per l’interior...