7 d’oct. 2014

5-10-2014 Barranc de la Canaleta.

Barranc de la Canaleta.
5-10-2014
Font:barranquismo.net

Avui tenim amb nosaltres l’Antonio, que ahir al vespre va pujar des de Jaca per afegir-s’hi a l’activitat. Escollim un dels barrancs més interessants de la zona, El Barranc de la Canaleta, un barranc de la conca del Tristaina amb una longitud de 700mts i un desnivell de 130mts de caràcter obert i excavat en roca d’esquistos, amb poca formació de gorgues, sense badines fondes i  amb constants desgrimpades. Com ens consta que és un barranc fred degut a la seva alçada, sortim no massa matiners i ens ho prenem amb certa calma. Per accedir-hi, sortim des d’Ordino i per carretera ,continuem direcció a l'estació d'esquí d'Arcalís on aparquem en el segon pàrquing segons pugem.

Un cop aparcats, des de el mateix aparcament ja podem veure l'últim salt d’aigua. Ens preparem i anem a trobar el pont que hem vist sobre el salt d’aigua creuant-lo tot seguint la pista fins trobar a l’esquerra un camí amb marques de GR i un cartell indicador del barranc. En forta pujada ,ascendim fent marrades per l'esquerra orogràfica del riu durant uns 15 minuts fins arribar-nos a una presa.

La rodegem pel darrera i baixem breument per una pista d’esquí fins arribar a l’edifici que s’encarrega de la fabricació de neu artificial de l'estació.

Des d’aquí, pel darrera de l’edifici, accedim al primer ràpel. Ens equipem, llencem corda i comencem el descens d’aquest barranc de caràcter imminentment alpí força obert de cabal perenne i abundant raó per la qual s’ha d’anar amb compte perquè, alguns ràpels, van directament per dins de l'aigua i per que les instal·lacions son lluny de les capçaleres, causa que fa que es produeixin frecs i a voltes es faci difícil la recuperació de les cordes en un total d’uns 7 ràpels que no superen els 15 metres, tret del darrer al pont del final, amb un últim ràpel de 25 metres en  el darrer salt d’aigua, evitable.

El retorn des de el darrer ràpel del barranc és immediat i evident.