26 d’abr. 2013

20-4-2013 Pic d’Alba

Pic d’Alba (3107mts)
20-4-2013

Avui hem decidit de nou, tornar a acostar-nos a les valls de Benás amb intencions de visitar un vell conegut malgrat les previsions meteorològiques pel cap de setmana que no eren precisament per llençar coets. Ens arribem a l'aparcament dels Llanos de L’Hospital ens equipem i sortim amb vent i fred amb les primeres llums del dia a trobar els Tubs Paderna per un bosc esclarissat.

Trobem els tubs i en arribar al segon decidim descalçar esquís fent així, més via per una neu ben endurida.

Un cop superat el segon tub, per la fondalada ,anem guanyant alçada deixant a la nostra dreta la Tuqueta i la Tuca Blanca de Paderna.

Sota nostre, veiem un Pic de Paderna ben carregat mentre el temps va a pitjor i en un tres i no res ens plantem sota el corredor d’accés a la Cresta d’alba mig a les palpentes.

Aprofitant una finestreta de claror decidim treure pells i deixar el cim i la seva espectacular creta per a una altre ocasió. Fem la transició de baixada i comencem el descens per una neu força canviant que es deixa fer força bé fins anar a trobar la pista sortint gairebé just a sobre de l’Hospital mentre veiem que la nuvolada ha quedat enganxada als cims.