8 d’abr. 2013

07-04-2013 Puigmal d’Err i Petit Puigmal de Segre.

Puigmal d’Err i Petit Puigmal de Segre.
07-04-2013

Amb un pronòstic de sol i temperatures baixes, després de una generosa nevada, avui fem cap a terres cerdanes a la vesant Nord francesa del Puigmal. El punt de sortida, és el pàrquing de Les Planes (1971mts) al final de l'estació d'esquí que ja ha acabat la temporada. A primera hora del matí, ja ens trobem una munió d’esquiadors de muntanya. La temperatura ronda els -5º, i la neu és pols gràcies a les nevades d’ahir, sembla que la de avui serà una gran jornada. Comencem a foquejar per la pista direcció SE i remuntem la ribera d’Err.

En l’Aiguaneix agafem el camí d’estiu cap el Clot de la Pastereta on trobem una traça feta que suau, s’enfila per una clotada de la Jaça del Prat de Tossa.

Certament trobem gran quantitat de neu acumulada  i anem guanyant alçada ,ara ja en clara direcció Est, anant a trobar el Clot de la Pastereta del que hi passem ben aprop.

Cap a la cota 2600, la neu és ventada i escadussera i de manera esglaonada assolim el cim del Puigmal d’Err (2910mts) i punt culminant del Pirineu oriental.

La temperatura segueix sent baixa, cosa que afavoreix que tot i la quantitat de neu acumulada encara estigui força estabilitzada. Així que decidim llençar-nos per la pala SO del Puigmal de LLo i per fer-ho ,baixem direcció Nord anant a trobar la carena del Petit Puigmal de Segre i resseguint-la tot baixant fins a la collada d’Er (2760mts). D’allí assolim el Petit Puigmal de Segre (2812mts) per una carena que ,esdevé entretinguda. Finalment, anem a petar a un bony que fa de divisòria entre el Puigmal de Segre i el de Llo.

Un cop arribats al cim del bony (2805mts) treiem pells i dubtem si fer també el Puigmal de Llo, que descartem per que caldria fer-lo a peu doncs curiosament, per la seva orientació està molt justet de neu. Ens arribem al coll (2750mts) i ens hi llencem per la pala SO en la que trobem una neu pols de somni tot i que cal anar alerta, doncs baixant apareix una esquerda que trenca la placa amb el risc que això suposa.

Finalment ens deixen lliscar fins l’Aiguaneix i anem a trobar la ribera d’Err i la pista fins el punt d’inici.

En definitiva, una grandíssima jornada d’esquí de muntanya a un dels clàssics de la Cerdanya.