18 d’abr. 2013

13i14-4-2013 Cap de setmana a Les Maladetes.

Cap de setmana a Les Maladetes.
13 i 14-4-2013

Després de fer nit al Run, dissabte, enfilem amb intencions de fer el pic de La Maladeta (3308mts)tot passant per la Renclusa per tal d’alleugerir les motxilles. En arribar al refugi(2140mts),amb les primeres llums del matí me n’adono que he oblidat les ulleres de sol al cotxe i decideixo girar cua i tornar a buscar-les a l’Hospital de Benás.

Amb més pena que glòria, faig la baixada per neu dura pel Barranc de la Renclusa cap a la Besurta i un cop sóc a l’Hospital, després de canviar el cotxe de lloc (ens amenaçaven amb multar-nos si el deixàvem a l’Hospital) torno a pujar, aquest cop pel camí de Paderna i el Turonet del Pla d’Estan. Un cop m’hi arribo prop del refugi, continuo cap amunt per tal de veure si trobo als meus companys ni que sigui baixant, però al final decideixo tombar cap a la Torre Cordier (3052mts) on aprofito per fer un mos i baixar de nou cap a la Renclusa on me els trobo de nou.

Diumenge, després d’una nit de temperatures suaus i un cel estelat, ens aixequem a poc més de les 5 de la matinada i fem traça remuntant la glacera de la Maladeta gaudint de les primeres llums del sol tot contemplant l'entorn de la capçalera del riu Ésera.

Ens arribem al Portilló Superior (2908mts) i el superem amb facilitat doncs la neu es troba en molt bones condicions tot i que per seguretat calcem grampons per fer el curt descens des de el collet a la glacera.

Tornem a calçar els esquís i, travessant la glacera al llarg rebent de tant en tant fortes ràfegues de vent ,ens arribem al coll de Corones (3208mts).

Des d’aquí, els darrers 300m de desnivell els pugem castigats pel vent que aquí és constant fins a l'entrada del Pas de Mahoma punt on decidim donar per finalitzada l’ascensió al cim de l'Aneto (3404mts) ja que amb prou feines hom pot mantenir-se dret per les constants ràfegues de vent.

Una llàstima però.... .Ens agrupem i iniciem un llarguíssim descens per neu endurida pel vent i baixem pel tubet fins als plans d'Aigualluts i de Senarta, tram que es torna feixuc doncs cal remar força fins a l'Hospital de Benás (1750mts) tot resseguint el circuit d'esquí de fons.