3 de febr. 2015

01-02-2015 Pedalada hivernal als Rasos de Peguera.

Pedalada hivernal als Rasos de Peguera.
01-02-2015

Risc 4 al Pirineu i mal dia per l’esquí de muntanya però ideal per sortir a rodar amb la Surly Pugsley pel Prepirineu. L’escenari escollit per a l’ocasió, és un circuit al Berguedà que a priori pugui resultar relativament curt i amb un desnivell moderat no ens ha de portar a engany doncs, amb neu, la cosa pot canviar, i de molt.

L’itinerari, comença en baixada des de el mateix aparcarment  de les antigues pistes d'esquí dels Rasos de Peguera ubicades al collet de Catllarí (1895mts) per en direcció nord, perdre cota per la pista a Peguera en un descens de 300mts en poc més de 3 kms.

Un cop als Planells, i prop de la Roca gran de Ferrus i la Gallina Pelada, la ruta va a cercar la pista que discorre en paral·lel al Barranc dels Graus rodant cap a l'est fins arribar-se al poble abandonat de Peguera (1610mts) sota el Roc de Peguera alhora que punt més baix de l’itinerari.

Allí mateix, en front de la capelleta, neix una pista que cap al sud-est al principi, es dirigeix cap a la Baga de Peguera tot rodejant el Pedró cap al sud amb continues pujades i baixades.

Passat el Torrent de la Molina la pista vira de sobte cap a l’est per la baga de Nou Comes travessant una fageda fins arribar-se a una marcada corba a dretes tot i que paga la pena esbiaixar-se desviant-se un xic i seguir l’apèndix que deix a una esplanada (1733mts) des d'on es pot gaudir d’unes bones vistes sobre el Pla de la Gavarnera i l’Estany.

Retornat a la pista principal, segueix pujant rodejant per l’obaga la Serra de les Arades fins assolir la Collada del Tagast i continuar camp al través fins a la Collada dels Rasets i el Pla de l’Orri (1945mts)punt més alt del recorregut on enllaça amb la pista dels Rasos de Baix que en suau baixada retorna a l’aparcament.