8 de des. 2011

8-12-2011 Badalona – Coscollada -Turó Galzerán – Alella –Tiana –Badalona

Badalona – Coscollada -Turó Galzerán – Alella –Tiana –Badalona
8-12-2011
Per: Anna, David, Pere, Toni, Xavi i Daniel.

Avui tenia ganes de tornar a fer pells, però amb la caravana que em vaig menjar dimarts tornant de Vallter, se m’han tret les ganes, ja hi tornaré dissabte... .El pla “b” era treure la Treki a passejar i ahir em vaig assabentar que la colla dels  SBCN muntaven una sortida per la Serralada Litoral, que malgrat me la tingui força apamada, sempre va bé descobrir alguna pista o corriol nou i a més, havien quedat a les 9 a la estació de tren de Badalona amb la qual cosa ni em calia matinar massa ni tampoc calia tirar de cotxe, -A la carta!!!
A poc de les 9, m’he arribat al punt de trobada on ja hi eren l’Anna, en David, en Toni i en Xavi i només faltava en Pere que tenia algun problema amb la cadena de la seva bici. Un quart d’hora més tard ens posem en marxa i travessem Badalona de mar a muntanya fins anar a trobar el Santuari de Sant Jeroni de la Murtra.

Un cop allí agafem la pista que neix a la dreta passat l’aparcament i ens enfrontem a unes rampes que ens deixen en el coll de les Ermites de Sant Climent des de on ens acostem al mirador del Poblat Ibèric del Puig Castellar.

Sobre les nostres passes, tornem al coll i agafem un nou trencall que per pista asfaltada per la part alta de la urbanització de la Vallensana ens condueix fins al coll del mateix nom, on travessem la carretera i ens enfrontem amb unes altres rampes que donen accés a la Coscollada de 444mts d’altura.

D’allí, fent carena seguim el cordal de la muntanya i per fàcil trialera al principi i després per pista ens hem arribem al Coll de Montalegre travessant la carretera de la Conreria. Dallí anem a trobar la pista que travessa el Bosc Bonic arribant-nos al Turó Galceran, punt més alt de la sortida d’avui amb 485mts.

Tornem sobre les nostres passes i agafem el trencall de la pista que baixa a Martorelles abandonant-la de seguida per agafar un nou trencall que passa per la font de Can Gurri on hem tingut problemes amb la pinça de fre de la bici d’en Xavi i que l’hi ha obligat a fer la resta de la baixada tan sols amb el fre del darrera.

Un cop intentat reparar l’avaria, ens tornem a posar en marxa i anem descendint cap els Ginestells a tocar d’Alella on enllacem amb la pista que ens baixa fins a Tiana lloc on ens acomiadem d’en Xavi que és a tocar de casa.

La resta continuem per carretera fins enllaçar amb la de la Conreria per baixar de nou cap a la platja de Badalona i finalitzar la sortida.