2 de des. 2012

2-12-2012 Trotada matinal al Matagalls des de el Collformic.


Trotada matinal al Matagalls des de el Collformic.

2-12-2012


Ahir veient unes imatges del Montseny enfarinat, se em va acudir que avui podria fer alguna cosa per allà. A més, vaig decidir donar festa a la bici canviant-la per les sabatilles de córrer per que feia molt, moltíssim temps que no sortia a trotar per la muntanya i de pas, provar fins on sóc capaç de pujar i veure com es comporta el meu genoll operat. Vaig pensar que un Matagalls des de Collformic podia ser una aposta segura i sense compromís prou vàlida per que a més, matinant ,podria estar a una hora prou prudent per estar a Barcelona per dinar amb la família.
Així doncs amb un temps molt menys fred del que em pensava, un pel abans de les 8 del matí m’arribo al Collformic (1138mts). Des de l’aparcament, travesso la carretera per anar a trobar el camí de pujada que és al costat d’un tauló informatiu. Tot just després de superar uns esglaons de pedra, em cal superar un curt tram sobre pissarra. Creuo una pista forestal i la sendera continua direcció E. rodejant per sota el Turó d'en Bessa i travessant el Plà de la Barraca. 



Ara la sendera segueix planejant tot passant pel vessant nord del Turò Gros i un cop superat, comença de nou a enfilar-se fins arribar-se a la Creu de Catalunya, cim del Matagalls(1697mts). 






Sembla que la pujada ha anat prou bé tot i que m’ha calgut alternar trams corrents i trams caminant ja que a més de la manca de “fuelle” cal afegir que hi ha hagut algun tram delicat que el terra estava molt glaçat. Gaudeixo una estona de les vistes des de el cim tot aprofitant la bonança meteorològica fins que el cim comença a omplir-se de gent.  






Arriba l’hora de tocar el dos i tornar. Desfaig el camí, però aquest cop caminant, ràpid però caminant i alhora extremant les precaucions ajudant-me dels pals, doncs no vull fer una relliscada amb el glaç que encara persisteix. Passant per sota del Turó d’en Bessa comencen a aparèixer les primeres molèsties al genoll però m’ho prenc amb calma i arribo sense novetats al punt d’inici això si, un pèl dolorit. 





Sembla que poc a poc anem tornant a la normalitat.