26 de febr. 2016

21-2-2016 Pedalades blanques a la Serra del Verd

Pedalades blanques a la Serra del Verd
21-2-2016

Preveient les fortes ràfegues de vent a cotes altes del Pirineu, decidim improvisar i sortir en bici i atansar-nos al Prepirineu amb la idea de fer un bicicim conegut, El Cap del Verd. Sortim prop del càmping de Gósol (1390mts), vila que tot i ser municipi de la comarca del Berguedà, pertany a la província de Lleida. Pedalem rodejant el característic turó on al capdamunt s’hi troben les ruïnes del castell de Gósol datat del S. XI. Passem prop del cementiri i més enllà ,pel cantó de l’abocador municipal. Allí mateix, s’hi troba un encreuament de pistes.

Per continuar, prenem la pista esquerra seguint les traces del GR-150 que de seguida marxa cap a la dreta, però que se ens anirà creuant durant tota la pujada fins al Coll de la Mola tot fent drecera de la pista principal. Seguim per l’esmentada pista principal direcció Tuixent-Santa Margarida.

La pista ,de força bon ferm, puja fent marrades pel vessant solà fins guanyar el Coll de la Mola (1817mts) fàcilment reconeixible per passar-hi una línia d’Alta Tensió pel bell mig.

Al mateix coll ,hi ha un nus de camins. Un baixa cap a Tuixent i l’altre puja cap al Verd, i que no és més, que la continuació del mateix que venim. A partir d’aquí, la pista empitjora sensiblement mentre seguim guanyant metres pel vesant occidental de la muntanya tot travessant el bosc de la Baga de la Mola i començant a trobar les primeres congestes de neu a les obagues tot arribant al Pla de la Font.

Allí el camí tomba a la dreta, just abans d'arribar a un cortal i  amb suavitat i per dins del bosc del Clot Salvatge, puja fins arribar-ne a un prat que esdevé un veritable balcó sobre la vall i el Pedraforca que ens mostra el seu vesant occidental que sembla a tocar.

Just a la dreta, trobem la pista del Verd, ja amb neu continua que puja ,tot travessant el Pla dels Cavallets. Fa estona que portegem les bicis i aquí la neu ja té un bon gruix que complica la continuïtat de la ruta, així que a la lloma just sota el Coll Belitres (2120mts), decidim girar cua ja que no prevèiem tant gruix de neu. -Llàstima de no haver vingut amb les Fatbikes...!!! .Tot i no poder completar l’itinerari que ens havíem proposat, sabem que el retorn no ens decebrà. Així que, ens deixem anar pala avall anant a buscar la traça de pujada convertint l’agònica pujada per la neu en  una gran xalada.

En un tres i no res tornem a ser a la convergència de pistes cap al Clot del Pla Salvatge al prat punt on fem el descens directe cap al Cortal del Pla de la Font tot desfent camí fins al Coll de la Mola. Allí prenem el GR-150 i iniciem un divertidíssim i ràpid descens per corriol fent drecera cap a l’ermita de Santa Margarida (1529mts) anant a petar de nou a la pista principal.

Seguim baixant i en arribar a una corba tancada a dretes, el GR torna a deixar la pista principal per prendre de nou un corriol (molt pedregós) fins arribar altre cop a l’abocador desfent camí fins al punt de sortida.