13 d’ag. 2012

12-08-2012 Fontrabiouse-Est. Puyvalador-Rieutort.

Fontrabiouse-Est. Puyvalador-Rieutort.
12-08-2012

Després de que ahir em quedés amb les ganes de fer el Pic de Comador, avui toca el segon intent al Pic de Ginèvre en bici amb segona tanda de mala méteo tot i que aquest cop, no em desinflo i m’hi llenço a per totes. Surto de Fontrabiouse amb boira pixanera en direcció cap a les grutes (està ben senyalitzat) i en arribar-hi, tot seguit, abandono l’asfalt per continuar per la pista forestal que puja  sense treva resseguint el Bac de Camp Llong per dins del bosc fins a la cota 1740, punt en el que el camí baixa fins al Pla Llong (1701mts) per després tornar a guanyar alçada per pista molt trencada fins al Roc de Querubí (1919mts), on se suposa que hauria de gaudir d’unes fantàstiques vistes de la Vall de Galbe cosa que la boira, no em permet.

Segueixo pujant per la mateixa pista a través dels Plans dels Escugots lloc on augmenta considerablement l’ inclinació fins arribar a un collet (2150mts) on hi trobo una tanca.

Sembla que s’obre una finestreta de visibilitat i que la meva sort canvia. Per camí desdibuixat per l’herba,  descendeixo cap al nord tot travessant les pastures per anar a trobar les pistes d’esquí de Puyvalador- Rieutort  creuant un petit rierol (Rec del Clot de l’Euga). L’alegria dura ben poc i els núvols tornen a apoderar-se de la muntanya.  En teoria, és en aquest punt on tocaria abandonar el camí principal i continuar direcció N/Ne fins assolir el cim de Ginèvre, però amb la boira que hi ha, cada cop més densa, cal resignar-se a deixar –lo escapar un altre cop doncs, a més tampoc te massa sentit pujar-hi  ja que entre altres coses no podria gaudir de les vistes ni del descens, que podria esdevenir un xic perillós per les trialeres i pels trams camp al través de ferm incert quasi a les palpentes. Així doncs, evito ficar-me en embolics i continuo per la mateixa pista anant a buscar l’enllaç de la baixada del cim direcció E/Ne tot travessant una línia de telecadira per arribar a un petit refugi  (2121mts) que es troba entre la sortida de dos remuntadors.

El meu track baixa pel bell mig de les pistes d’esquí però l’herba molla em dona un bon ensurt i decideixo baixar pel camí tot i que aquest és força rocallós. Passo per sota d’un refugi pastoral (1961mts) fins anar a trobar el petit llac artificial i on poc després, abandono la pista principal per agafar un corriol marcat amb ratlles grogues amb el rètol Rieutort (al voltant dels 1900mts).

El camí esdevé una mica tècnic i mor prop de l'estació d'esquí de Puyvalador (1678mts). Un cop a l'estació, agafo el camí (D32G) i en un desviament a  l'esquerra prenc la pista forestal durant uns 200 metres per després ,tornar a girar a l'esquerra per enllaçar amb un llarg i bonic corriol (també marcat amb ratlles grogues) que baixa al llogaret de Rieutort (1517mts).

El travesso i després d'un quilòmetre per  carretera, a la dreta trobo un camí que davalla cap a un rierol que travesso (opcionalment es pot fer servir un parell de taulons que fan les vegades de pont).

Segueixo rodant pel mateix camí que ara discorre paral·lel al riu que he travessat fa una estona remuntant-lo fins arribar de nou a Fontrabiouse que encara està envoltat per la boira.

En definitiva, un circuit certament bonic  en el que malgrat hagi faltat la cirereta del pastís, el cim del pic de Ginèvre, no desmereix doncs te una pujada continuada físicament exigent (sense passar-se),  i amb un descens per dins d’un bosquet  més que recomanable. Pel que sembla les vistes son fantàstiques, però jo tampoc les hi he vist. Ja hi tornarem amb millor temps  ;-)