10 de set. 2012

02-9-2012 De Bellver al refugi de Gònec.

De Bellver al refugi de Gònec
2-9-2012
Per Roger i Daniel.

Després de passar força fred ahir amb la ruta que ens va conduir fins al mateix cim del Moixeró, avui hem decidit de no complicar-nos la vida i fer un dels circuits que proposa el llibret “Rutes amb btt ,a peu i a cavall per la Cerdanya” editat i distribuït gratuïtament a l’oficina de turisme de la Cerdanya. El circuit escollit per avui ,ha estat el nº7 i és l’anomenat “Bellver-Pi-Font del  Pradell –Nèfol-Bellver”. Com a punt de sortida, prenem el Poliesportiu de Bellver i anem a buscar la carretera que tot travessant el Pla de Pi, en 2 kms ens deixa a la població de Pi. Per la llera esquerra del Torrent de Pi, agafem una pista que passa sota el Serrat de la Balma i pel bell mig d’una instal·lació canterera. Ascendim progressivament passat pel  Coll del Culell fins arribar al Solà dels Cortal on hi trobem un àrea de Picnic i una barrera. Un cop superada ,la pista comença a fer ziga - zagues per començar a guanyar metres de desnivell d’una manera decidida ja per terreny molt més rocallós.

Canviem de vesant del barranc  passant per sota l’imponent Roca Foradada i pel costat del Corral de la Por sempre sota un visible pic del Pradell que sembla a tocar. De sobte, la pista fa una giragonsa a la dreta en la Font del Pradell on hi trobem un orri i un cortal amb unes taules i tot seguint la pista arribem a un collet on descendim fins arribar al refugi del Gònec.

Ara cal desfer camí i iniciem el descens fins arribar a un encreuament passada la cantera que per un fàcil i divertit corriol que  ens apropa al petit nucli de Nèfol i que un cop arribats, fem un petit tram per carretera direcció a Viliella.

A partir d’aquí, abandonem el circuit proposat per la guía per una opció que nosaltres pensem que és molt més interessant tot desviant-nos als 500mts després de sortir de Nèfol per una sendera que comença amb unes escales a la nostra esquerra i que ens davalla fins a Pi on resseguim les traces del GR que per pista en força bon estat i amb unes boniques vistes de Sta. Maria de Talló, ens retorna al nostre punt d’inici a Bellver de Cerdanya.