4 de set. 2012

1-8-2012 El Moixeró en Btt (des de Riu de Cerdanya)

El Moixeró en Btt (des de Riu de Cerdanya)
1-8-2012
Per Roger i Daniel.

De nou tornem a rodar per terres Cerdanes, aquest cop ,prenent com a inici de la ruta el poble de Riu de Cerdanya (1156mts). Des de prop de la plaça, anem a buscar la pista que baixa cap a El Bac on travessem el Torrent de la Fou. La pista s’enfila cap la Serra de Puig Sequer endinsant-se dins del Parc del Cadí – Moixeró i resseguint el Camí de Riu al Coll Pendís tot passant pel refugi del Serrat de les Esposes (1150mt)per bona pista, però això amb força trànsit rodat que caldrà  suportar-lo si és que es vol fer aquesta volta.

Continuem cap a Els Plans i trenquem a la dreta fins arribar-nos a un indret anomenat El Mirador (1707mts) i que per accedir-hi ens caldrà sortir del camí principal per després, i pel mateix camí tornar a Els Plans.

Seguim la pista novament direcció al Coll Pendís trobant els desviament cap al Coll pendís o cap al refugi dels Cortals. Nosaltres, agafem el del Coll Pendís barrat per una tanca i que ràpidament abandonarem en el Coll de la Trapa (1824mts) per agafar la pista del Camí al Moixeró fins arribar-nos per una pista en força mal estat  al Coll de Denial (1972mts) on deixem les bicis i fem la resta del camí fins al cim del Moixeró (2091mts) caminant.

Del cim ,desfem camí fins al desviament del Coll Pendís / Refugi dels Cortals dirigint-nos ara cap aquest últim. Comencem a descendir ja d’una manera continuada per pista ràpida passant pel costat del refugi dels Cortals de l'Ingla (1610mts) fins anar a trobar el Riu de l’Ingla al fons de la vall tot passant per sota del contrafort on està ubicat El Mirador. La pista ressegueix el cabal del riu tot travessant els Camps de Coborriu fins arribar a l’ermita de Sant Serni.

Just arribar a l’ermita, tombem a la dreta rodejant el Mas Ponç  fins anar a trobar la carretera que prenem i resseguim tot passant per Bor i Pedra fins arribar novament a Riu de Cerdanya.