20 de juny 2013

15-6-2013 Pedalant per la Serra de Busa

Pedalant per la Serra de Busa
15-6-2013

Cap de setmana de pedalades per la Vall de Lord, al Solsonès. Avui concretament, per la Serra de Busa.

Comencem a pedalar sortint des de l’embassament de la Llosa del Cavall a l’aparcament que hi ha en la cruïlla de les carreteres que venen de Solsona i de Berga respectivament. Sortim direcció Solsona per asfalt rodejant l’embassament i cap als 3kms abans de la collada de les Cases de la Posada, l’abandonem prenent la pista que comença a l’esquerra en forta pujada i que amb mal ferm, segueix pujant per la obaga de Casa Llobeta.

Ens arribem al Pla de la de Casa Llobeta (1032mts) en lleugera baixada quedant-nos a l’esquerra les ermites de Sant Iscle i Santa Victòria a les que no ens hi arribem. Seguim pedalant  cap a la Rasa de la Dou, travessant a gual la Font de la Pica (967mts) i començant la pujada en direcció al Coll d’Arques on deixem una pista a la dreta que va cap a les cases de Ravell i Peumul arribant-nos al Coll d’Arques (1235mts).

Seguim a l’esquerra cap al Pla de Busa per la pista asfaltada que puja de Sant Lleïr a la Vall d’Ora pel Grau de La Creu i que amb un parell de dretes ziga-zagues, ens deixa al Coll de la Creu (1358mts) i al Pla de Busa després d’un sobtat gir a l’esquerra. En la creu, trobem una cruïlla de pistes, agafem el trencall de l’esquerra i ens enfilem fins al cim de Guardiola (1448mts),punt culminant de la serra on albirem tota la Vall d'Ora, més enllà el pla de Capolat, i fins i tot, al fons, Montserrat quedant a les nostres esquenes El Port del Comte.

Desfem camí fins a la cruïlla i continuem la ruta per la dreta arribant-nos a la Collada del Collar (1325mts) on deixem la pista principal agafant el camí de l’Artiller acostant-nos a la vora del Cingle de la Creu.

Camp al través , anem a cercar l’Antic Camí de Valielles i pel Grau de Vilamala (1339mts), encaixat entre les roques, comencem la baixada per l’obaga de Vilamala passant per la Casa de Vilamala que deixem a la dreta. Seguim la pista pedregosa i en forta baixada fins al llit sec de la rasa de Balielles per després, començar a pujar de nou.

Passem pel costat de la casa de Balielles de Busa (1025mts) i seguim a llevant per entre camps de conreu mentre baixem fins al fons de la vall de l’Aigua d’Ora deixant a la dreta la pista que porta a Sant Pere de Graudescales travessant un pont, on reomplim bidons i sense abandonar la pista principal ens arribem a la carretera de Berga a Sant Llorenç on al pont de Llinars aprofitem per refrescar-nos de la calorada sota un salt d’aigua.

Un cop recuperats, per carretera retornem a l’aparcament del pont de l’Espingart tancant aquesta interessant i panoràmica volta.