20 de juny 2013

16-6-2013 Del Coll de Jou al Pedró dels quatre Batlles.

Del Coll de Jou al Pedró dels quatre Batlles.
16-6-2013

Si ahir vam xalar de valent pedalant per la Serra de Busa, avui les expectatives que tenim amb la Serra del Port del Comte –Csampelles,  les superen amb escreix. En un matí calorós, sortim del Coll de Jou (1463mts) i comencem a pedalar per la pista que neix al costat de la carretera que puja a les pistes de Port del Comte. Als pocs metres, agafem el desviament de la pista que gira cap a Llevant en la que ja de bon començament trobem forts pendents i molta pedra per aquesta pista que travessa el Feixar i que ens deixa clar que la de avui, no serà una passejada.

Cap a la Roca de Querol (1838mts), el pendent s’ajeu i el ferm millora considerablement arribant a las pistes Port del Comte en baixada (1746mts).

Per les instal·lacions ,ara tancades ,anem a trobar la pista de la Rasa del Sucre. Travessem l’Obaga de la Bòfia per la Rasa per un terra cobert d’herba al principi i després d’escorça d’arbre que fan que la pedalada esdevingui feixuga. Passem pel costat del Club de Golf i anem a cercar la base del remuntador del Prat de Botons (1946mts) on agafem la pista d’Arderic per la Obaga del Bosc al Clot de la Vall.

La pista puja sense treva per un ferm força millor que el que hem anat trobant, cosa que és d’agraïr. Trobem la cruïlla amb el camí de la font d’Estivella en un revolt i que no prenem doncs, continuem amunt la pista d’Arderic que ara és tancada per un cadenat. Tot fent zigui - zagues i amb unes supèrbies panoràmiques, l’esmentada pista ens deixa en el Clot Rodó (2290mts).

D’allí, rodegem una Tossa Pelada que és a tocar, i per camí inciclable en alguns punts per la quantitat de pedra que hi trobem, ens hi enfilem a la Serra del Port del Comte travessant alguna congesta de neu que encara es resisteix a desaparèixer.

Per la carena ,coronem el Pedro dels Quatre Batlles (2387mts) i ens dirigim seguint la desdibuixada pista cap a La Gespeguera (2331mts) ja en la Serra d’Odèn per des de allí, iniciar un descens carener per la Serra de Campelles.

Després de fer treballar de valent les suspensions de les bicis, anem davallant fins al Coll de la Cadolla Verda (1989mts) on lluny de millorar el ferm, davallem per terreny molt pedregós pedalant a prop de l’espectacular cinglera fins arribar-nos a la Collada de l’Estany (1839mts) on enllacem amb una nova pista.

Virem a l’esquerra i per forta pendent i per un ferm molt pitjor i amb moltes pedres baixem cap a les Planes Altes, on abans hem de lamentar la caiguda d’un de nosaltres que acaba amb un bon ensurt i un generós trau en un colze.

Trobem la pista asfaltada que puja pel Montnou i que ens regala amb quasi 300mts de desnivells extres positius de més tot passant per sota Coll de la Mata (1708mts). En arribar al Coll, ja només ens resta la darrera baixada del dia, que per bona pista pel davall dels Cingles de les Costes, esdevé un pur i divertit tràmit fins retornar al punt de sortida, el Coll de Jou.