22 d’oct. 2012

21-10-012 Pic de Solanelles(2520mts)


Pic de Solanelles(2520mts)
21-10-2012


Quan no pot ser, no pot ser...
Aquest cap de setmana plujós, el teníem hipotecat amb un casament a Andorra. Per tal d’aprofitar el viatge, se em va acudir fer un intent ràpid en solitari i a la desesperada dissabte a mitja tarda de l’arxi repetit pic de Cassamanya del que vaig haver de recular per la poca visibilitat. Diumenge no vaig voler ser menys, i aprofitant una hipotètica finestreta de mitja bonança meteorològica que auguraven la gent de meteo.ad, vaig voler-me atrevir amb el Pic Alt del Cubil (2833mts) un vell conegut de l’esquí de muntanya de fa ja uns anys i tenir-lo enllestit abans del migdia. La qüestió és que diumenge la finestreta de bonança no va fer acte de presència, però l'optimisme si i és així  com vaig acostar-me amb la furgo cap als Cortals d’Encamp fins l’estació intermèdia del Funicamp per si les mosques. 

Allí vaig aparcar junt a la caseta de fusta i sota un fi plugim, vaig iniciar el camí remuntant la devesa pel rierol deixant-lo a banda dreta per la sendera. Per dins la coma i per paisatge alpí vaig anar ascendint la devesa sota una pluja que s’anava intensificant mentre anava perdent de vista el cim del Cubil engolit per la boira ,ara que ja començava a deixar-se veure. 



Vaig adonar-me que havia escollit un projecte un xic massa ambiciós per la méteo regnant i ,res, que vaig renunciar al cim ,total, per tampoc no veure res... .Així doncs, com la cosa tampoc estava tan fatal, vaig escollir alguna cosa més escaient a les circumstàncies tal com el Pic de Solanelles(2520mts) que és un modest bony on s’hi troba el final de la línia del Funicamp i un galimaties de línies de remuntadors i d'altres instal·lacions del domini de Grandvalira. Sota la pluja, que no afluixava, ens al contrari i amb una ventada amb algunes ratxes fortes, vaig fer cim ,alguna foto i cap avall direcció  a la collada d’Enradort per agafar la pista que baixa resseguint les pilones del telefèric i desviant-me al final per un corriol fins anar a trobar el punt de sortida.


Conclusió, gran fiasco el d’aquest cap de setmana però és que com deia al principi... quan no pot ser, no pot ser.

19 d’oct. 2012

Sunset Ride in the Karwendel

Sunset Ride in the Karwendel.

Ascensió i descens per Johannes Pistrol del Karwendel (2500mts) a Àustria a finals de novembre de 2011 en un hivern inusualment sec en el que la caiguda tardana de les neus ,va donar les condicions ideals per afavorir la realització d'aquesta activitat que es va realitzar durant la posta de sol i on tota la muntanya es tenyir de vermell durant almenys, 10 minuts. 
Tota un exhibició de tècnica, equilibri i estil lluny dels estàndards habituals de trepidants descensos a tota velocitat, salts ,cabrioles i demés filigranes.  


16 d’oct. 2012

14-10-2012 Circular cim de Madres pel vessant Oest (2469mts)


Circular al cim de Madres pel vessant Oest (2469mts)  
14-10-2012


En un dia solei però fred i ventós després de regalar-nos ahir amb un descens de llibre, avui ens atansem fins a la Serra de Madres amb la intenció d’assolir el cim del mateix nom fent així  triplet d’activitats en aquest cap de setmana llarg.
Sortim des de Rèal i prenem la pista forestal que surt a l'esquerra. Anem guanyant altura molt gradualment direcció sud per bon ferm i a la cota 1612, en una cruïlla de camins prenem el que puja direcció nord coincidint amb part de la ruta del GR del Tour del Capcir marcat amb els colors groc i vermell. 


Ens arribem al Coll de Sansa a 1775mts. i del coll ,ens desviem a l’esquerra per la pista forestal balitzada amb les marques del GR del Tour del Capcir que al principi, puja molt valenta. Seguim la pista fins al final de la mateixa mentre el ferm va empitjorant cada cop més. Un cop som al final ,aproximadament a la cota 1980, trobem un sender a la dreta que en direcció est s’enfila per dins d’un bosquet on cal, obligatòriament ,portejar la bici. 









El bosquet s’esclarissa i dona pas a prats de vegetació baixa del Serrat des Clotes i rodejant el Roc de les Nou Fonts sense abandonar les traces del GR, assolim el cim de Madres (2469mts) alternant els porteigs de bicicleta. 




Dalt, podem gaudir d’unes fantàstiques panoràmiques del Carlit,els Perics i altres cims característics de la zona. 


Ara cal descendir, i per fer-ho, desfem camí ,força més ciclable del que pensàvem a la pujada i ens arribem fins a la cota 1980, on finalitzava la pista. 


















De nou trobem marques del GR del Tour del Capcir, aquest cop cap a l’oest. El corriol en la seva part superior és molt dret i rocós amb algun passatge delicat i entretingut fins arribar a una plana amb una cabana/refugi. 




La Rodegem per la dreta i continuem el descens cap al bosc direcció NO continuant per un sender preciós que enllaça amb una pista forestal  i anant a trobar més avall, el refugi pastoral de la Bécet. 


Resseguim la pista, ara en direcció oest i després d'uns aproximadament 600 metres girem a l'esquerra pel camí que ens deixa al petit poble d'Odeillo.


Sense deixar el GR del Tour del Capcir i en direcció oest, davallem fins trobar una  cruïlla en la que agafem el trencall que ens porta al Barratge del llac Puyvalador al que ens hi atansem. 



Desfem camí fins a la cruïlla i ara seguim recte vorejant el llac fins tornar de nou a la vila de Rèal, punt d’inici.


En definitiva, un circuit força costerut en el que si s’està disposat a arrossegar la bicicleta fins al cim, ens regala un llarg i sostingut descens sent en conjunt, una sortida de muntanya molt bonica i panoràmica per racons salvatges i poc freqüentats amb unes esplèndides vistes sobre el llac Puyvalador i el Carlit a més de tots els seus pics circumdants.