8 de jul. 2013

07-07-2013 Turó de les Onze Hores pel Grau de les Escales i Puig Cirò pel Grau de Montmany.

Turó de les Onze Hores pel Grau de les Escales i Puig Cirò pel Grau de Montmany.
07-07-2013



Aquest cap de setmana tocava anar als Astazous amb la colla, però  després de més d’una setmana d’inactivitat per culpa d’un estúpid accident de moto, m’he hagut  de quedar a casa més sol que un mussol. Dissabte a la nit, ja no podia estar-me més de quedar-me a Barcelona i com que em trobava força millor, vaig decidir de sortir diumenge. Tirant de la llista de “pendents”, vaig recordar una sortida en moto amb L’Héctor un cop que vam acostar-nos al Turó de les Onze Hores o altrament anomenat Turó d’en Bes i que em va explicar que existia la possibilitat d'accedir-hi des de Riells del Fai pels Graus de Vallderrós. Com  ahir vaig estar de concertillu a la 2ª Fira de les Cerveses Artesanes del Poblenou i l’itinerari que tenia previst comptava que en quatre horetes me’l poliria, opto per fer-lo ja que no em caldrà ser massa matiner doncs

Aparco la furgona a l’aparcament del santuari de Puigraciós que ja és a petar de cotxes. Amb una bona calorada, començo a trescar pel PR C33 cap a Sant Pere de Bertí, que abandono al coll d’en Tripeta, per agafar una trencada pista a l'esquerra que acaba tornant-se corriol i que baixa cap a Can Quintanes i a Can Berga resseguint per sota, la cinglera d’en Traver fins baixar a Riells del Fai on m’acosto a la plaça a omplir el bidó en la font. 











Segueixo per la carretera BV-1483 fins trobar la cruïlla a la dreta Parc de les Olors / Vallderrós. 

Un cop ja a les darreres cases, trobo un trencall en un revolt tancat a l’esquerra amb indicacions primer de Can Tabolà (que no agafo) i cap a la font. Agafo aquest darrer i segueixo el camí que va a petar a un dipòsit, on darrera, d’una manera discreta, entre la vegetació, comença el sender que passa pel salt de Llòbrega i comença a pujar fort cap el Barbot Negre en el que cal desviar-se una cinquantena de metres a l'esquerra per veure’l tornant al sender principal per després, pujar pel grau de les Escaletes on s’ha de filar prim doncs a més dels arbustos i esbarzers que fan feixuc l’avanç i l’ inclinació del terreny que en més d’una ocasió obliga a grimpar, hi ha trams que tot i ser curts i fàcils, tenen molta exposició i els fa perillosos. 









Un cop supero el grau ,agafo un trencall a la dreta que baixa ,creua el torrent i puja fent marrades per dins d’un bosquet tupit d’arbusts, esbarzers i troncs que barren el pas fins arribar a la plana del cim del Turó de les Onze Hores (666mts) coronat per una senyera i una bústia de piulades. 








Reculo pel corriol seguint les marques lil·les i vaig a trobar la pista que puja cap a Can Borrà. 





Travesso el PR C33 que de seguir-lo cap a l’esquerra em portaria en un tres i no res al Coll d’en Tripeta i a Puigraciós, i enfilo cap a Puig Ciró primer per un bosquet i després, anant a buscar la cinglera tot passant pel costat d’una senyera. 


El sender voreja el cingle i de seguir-lo ens arribaria fins a la Taula de Pedra i la Trona, però en arribar al tall del grau de Montmany, tombo a la dreta i ressegueixo el camí mig empedrat passant per sota la línia Eléctrica fins que trobo la pista que en pujada decidida, em retorna a Puigraciós. 




Una sortida força interessant amb trams que posen les piles. Millor fer-la en dies secs i portar una samarreta vella i pantalons llargs, les esgarrinxades son a l’ordre del dia. La meva samarreta ha quedat per draps...