2 de jul. 2013

24-6-2013 De Balaguer a l’ermita de la Mare de Déu del Castell.

De Balaguer a l’ermita de la Mare de Déu del Castell.
24-6-2013

...I ja de tornada del Pont de Sant Joan, decidim no complicar-nos el dia i tot improvisant, escollim fer part d’una passejada en bici que vaig fer ja fa algun temps per la Noguera i que ens durà de Balaguer fins a l’ermita de la Mare del Déu del Castell a les rodalies de Sant Llorenç de Montgai. De Balaguer, sortim prop del Pont de Sant Miquel i anem a buscar la carretera LV9227 que s’abandona cap al kilòmetre agafant un trencall a l’esquerra (C147e) uns 600mts. D’allí neix una pista a l’esquerra que va a trobar el Canal – Sèquia Auxiliar d’Urgell rodant paral·lel en sentit contrari a la corrent entre ell i el canal del Sió una bona estona i travessant aquest últim just abans de quedar soterrat. El canal torna a sortir de nou a la superfície i s’hi arriba a la presa de la central hidroelèctrica de Sant Llorenç de Montgai bastida a l’any 1929. Un cop traspassada la presa en la que prèviament haurem de portejar la bici per unes escales abans de creuar-la, neix una pista en un estat impecable i habilitada com a passeig que vorejant el Pantà de St. Llorenç  de Montgai per la seva llera dreta, ens porta fins al poble.

Un cop hi som anem a buscar el camí que mena a l’estació de la línia de Lleida a la Pobla des d’on just al darrera neix la pista cap a l’ermita. L’esmentada pista guanya 170 metres de desnivell en poc de menys de 2’5 kms fent unes poques marrades i ens deixa a una altura 556 de metres.

Deixem les bicis a l’ermita i  a peu, pugem al castell seguint un sender força costerut en el seu tram final. Dalt tan sols resten només vestigis dels murs i d'una capella i des d'on podem gaudir de les vistes de la Serra de Montroig, amb l’ermita de Montalegre, del Segre, i de la Plana d’d’Urgell.

Desfem camí a l’ermita i anem a cercar un divertit corriol (la drecera a peu) que ens torna a l’estació.

Des de allí, anem a cercar el càmping, agafem un trencall a la dreta cap a Gerb que per pista força bona, ens deixa de nou a Balaguer ,punt de sortida.