11 de juny 2012

10-6-2012 D’Unarre al cim del Montcaubo (2290mts)

D’Unarre al cim del Montcaubo (2290mts)
10-6-2012

Avui ens hem quedat sols en Roger i jo. Com la méteo és del tot insegura malgrat que les previsions apunten pluges a la tarda, ens decidim per enfilar-nos amb les bicis partint d’Unarre al Montcaubo també anomenat Lo Calvo segons la cartografia utilitzada, així doncs ,el nom resta a gust del consumidor i després si el temps aguanta, combinar amb un circuit circular que també partint d’Unarre, s’enfila per la Serra de Vivalls. Així doncs, sortim del creuament de carreteres d’Unarre (1208mts) i per bon asfalt i ja des de  bon principi ,comencem a guanyar metres travessant el poblet de Burgo i retrobant la carretera que puja fins a Llavorre.

Passat menys d’un kilòmetre de Burgo, trobem un trencall a l’esquerra que per pista comença a pujar decidit anant a trobar el contrafort del Bonyet de la Collada de Vedor (1709mts)resseguint ara la vall del Riuet de Burgo fins arribar a un petit replà on es troben les ruïnes del que havia estat la Borda de Presa.

La pista fa una gran marrada cap al SO i fent vessant continua sense treva la seva pujada continuada però còmode alhora rodejant La Roca Gran i tornant a fer una nova marrada cap a l’Est tot dibuixant una gran zeta a la muntanya. Seguim guanyant metres d’una manera implacable mentre el bosc ja fa estona que s’ha anat aclarint.

Trobem a l’esquerra el trencall que baixa a la Collada de Campirme (2025mts) que no agafem pas. Seguim per la pista principal i passats uns 500mts del trencall, la pista torna a fer una nova marrada anant a cercar el cordal de la Serra de Cerdanyís un cop superada la Collada de Burgo (2141mts). Davant nostre entre la boira veiem les antenes que ens anuncien que el nostre objectiu és a tocar. Continuem un curt tram força ajegut, i passat aquest, el ferm de la pista s’espatlla i torna a pujar valent els darrers 1500mts fins arribar al cim de la muntanya a 2290mts d’altitud i coronat per dues grans antenes. Les vistes des de aquí dalt deuen de ser d’allò més interessants, però nosaltres ens quedem amb les ganes doncs estem ficats dins d’un gran núvol des de fa estona. Fa fred i ens abriguem amb tota la roba de la que disposem. Ens hi estem una bona estona dalt del cim esperant que el núvol acabi marxant i tret algun instant d’eventual clariana que ens deixa almenys intuir el paisatge, aquest és el màxim de la panoràmica de la que avui podrem gaudir.

Muntem de nou damunt  a les bicis i ens deixem caure per el mateix camí pel que hem vingut en la que esdevé una llarguíssima i trepidant baixada que posa a prova els frens alhora que arribant a Unarre comencem una carrera contra un incipient plugim que fa desdir-nos de fer el bucle que teníem pensat fer en arribar a aquest poble.

Així doncs, en resum, aquesta es tracta d’una ruta molt panoràmica i sense dificultat amb l’afegit d’una llarguíssima i ràpida baixada.