19 de nov. 2012

18-11-2012 Circular/bunyol Castellar-Guanta-Puig de la Creu

Circular/bunyol Castellar-Guanta-Puig de la Creu
18-11-2012

Com ahir, en un dia també de meteorologia incerta, avui amb l’Hèctor i el Pep, hem decidit buscar un lloc més proper del que teniem pensat per fer l’activitat decidint-nos per les rodalies de Castellar del Vallès. Al final, la ruta ,una mena de collage d’altres rutes i fruit de la improvisació, ha donat com a resultat el "bunyol" amb morfologia del tipus "Hamster" (és a dir, la de donar voltes sobre un mateix punt) i que descric a continuació.
Sortim des de l’aparcament que hi ha al extrem Nord de Castellar del Vallès ,prop de la primera rotonda de la carretera que ve de Sentmenat i comencem a pedalar per una bonica sendera que enllaça amb la pista que va a Can Padró per sota el Puig de la Creu.

Allí va  davallant fins trobar una cruïlla que ve del camí principal fins que arribem a l’aparcament del Castell de Guanta.

Un cop al castell-restaurant, reculem passant pel costat del desviament d’on veniem, i ens dirigim en baixada per pista ample ,ràpida i bona fins a Can Vinyals per camps d’oliveres i hípiques per després fer una curta pujada que ens fa creuar la carretera per Can Ramoneda. Aquí, la pista baixa fins anar a trobar una riera, que en travessar-la, fa un gir brusc a l’esquerra i torna a pujar passant per les rodalies de Sentmenat en continua pujada.

Un cop aquí, anem a trobar el trencall amb una característica alzina que en direcció Nord, ens retorna al punt de sortida, passant abans pel mas de Can Mariner. Com el temps aguanta, anem pel segon Round així que, un cop de tornem a ser de nou a Castellar, anem a cercar la pista de bon fer, que s’enfila primer suau i després comença a posar-se una mica més dretota en el darrer kilòmetre fins al Coll de l’Alzina Balladora.

Allí agafem el trencall de la dreta (barrat per un cadenat) i ens enfilem pista amunt cap al Coll de Canyelles i cap al de Coll Roig fins arribar finalment al Puig de la Creu (672mts).

Bones vistes sobre els Cingles, Montseny, Sant Llorenç i Maresme. Com el temps segueix aguantant malgrat les males previsions (!?!), anem pel tercer round.

Descendim de nou al coll de l’Azina i continuem per la pista principal fins trobar una bifurcació en la que prenem el  trencall de la dreta que ens davalla fins al fons del barranc del Torrent de Montllor. Fem un brusc gir a la dreta que en fort pendent ens porta a un nou trencall que ens condueix al Castellet. Un cop al Castellet, comencem un llarg i ràpid descens, tot passant pel costat de l’Avenc del Castellet.

A mesura que anem avançant pista avall aquesta guanya inclinació alhora que es va tornant més rocallosa. Retrobem el Castell de Guanta i ja per camí conegut agafem la pista de Can Vinyals que de seguida abandonem per agafar  el trencall de la dreta de la pista de Can Padró que havien pres a primera hora del  matí tot i que ara, en sentit contrari.

Ens arribem a un replà on hi trobem una bifurcació de camins sota una torre elèctrica, i decidim tornar per un altre lloc, agafant el de la dreta que ens davalla a la carretera C-1415a que direcció als Fruiters, ens deixa en el punt de partida. Sembla que al final hem salvat el dia amb una certa dignitat...