14 de març 2013

10-3-2013 Bacivers i Pic de la Dona

Bacivers i Pic de la Dona
10-3-213

Les previs per avui eren ben desastroses, amb cels ennuvolats i precipitacions imminents però el cert és que aquesta nit ,abans de ficar-nos a dormir en la furgo, a l’aparcament de Vallter el cel era ben ple d’estels que ens transmetien bones vibracions que han estat  traduïdes finalment en un dia esplèndid i radiant. Esquís als peus, comencem a remuntar per la pista de la Jaça de Morenç amb la intenció d’anar a buscar el Coll de Xemeneia enfilant-nos per l’ample canal en el Clot de la Xemeneia(2613mts).

Després d’un sense fi de zetes, arribem al coll i seguint l’esquena d’Ase, assolim el bony que esdevé el Puig d’Ombriaga (2637mts) fins arribar-nos al Coll de la Geganta.

Des d’ací, el Bacivers (2845mts) sembla talment un matonet esperant que algú li clavi la cullera.  Sense treure pells ens hi llencem cap a la cubeta de l’Estany de Bacivers per anar a cercar la pala SE que en un tres i no res per una neu força dura superem mentre el cel es va cobrint ràpidament.

Un cop al cim ,ens hi estem el temps just de fer la foto cimera i treure pells.

Desistim de fer el Bastiments, doncs sembla imminent el canvi de temps anunciat així que, decidim no arriscar i desfer camí fins l’estanyol de Bacivers pel mateix lloc per on hem pujat. Un cop a la cubeta, tornem a muntar pells i ens dirigim cap al Coll de la Geganta, on descobrim que el núvol al igual que ahir, ha estat una falsa alarma tornant a sortir de nou el sol. Com encara és d’hora ,anem una mica més enllà i decidim tornar cap al Puig d’Ombriaga i acostar-nos al Pic de la Dona (2702mts) per baixar després per la Portella de Mentet, cim que assolim ràpida i còmodament.

Dalt hi ha un grup que hi han pujat des de la Portella de Mentet i ens comenten que la neu està força malament. Canviem de parer i apostem per una baixada directa direcció sud per anar a buscar la vall del Clot de la Xemeneia i d’aquí a pistes per una neu dura d’aquella que fa fresa en rascar els cantells dels esquís per a continuació ,abans de tocar pistes, tornar-se primavera.

-Ah! al final ha plogut...