12 de març 2013

9-3-2013 Pic del Freser(2834mts).

Pic del Freser(2834mts).
9-3-2013

Aquest cap de setmana, malgrat teníem previst pujar a Andorra hem fet via cap a Vallter aprofitant que la darrera llevantada l'ha deixat fet un matonet aquests dies i cal no desperdiciar l’ocasió. Arribem poc passades les 8:00 i l’aparcament ja és a petar trobant força cares conegudes, (molta gent del Pirienu Oriental devem haver tingut la mateixa pensada). Fiquem esquís als peus i remuntem pistes pels marges fins anar a trobar el coll de la Marrana que trobem un xic delicat i amb una munió de gent en distints grups que s’aglomera en el pas.

Un cop som al Coll, ens hi llencem fent vessant cap a la Feixa llarga per travessar el Freser i guanyar metres pels Aigols Podrits.

Sortim de la clotada i avancem fins anar a trobar la pala entre l’Infern i el Freser.

Anem guanyant metres mentre veiem que com el cel es va cobrint i un nuvolot gris, enganxat sobre el Pastuira i El Fajol, intenta obrir-se pas cap a nosaltres. Finalment arribem al coll on decidim deixar els esquís i tot i que no cal posar-nos els grampons, més val prevenir.... Piolo en mà anem a cercar el cim del Freser tot i que les intencions eren de fer l’Infern, on veiem la seva cara NE massa carregada.

En un tres i no res fem el cim del Freser (2834mts).

Cada cop veiem el cel més emplomat i decidim fer via, tornar a baixar al coll, muntar els esquís i llençar-nos per la pala Sud desfent camí i sense perdre massa alçada, anar a trobar de nou el Freser per remuntar cap al coll de la Marrana un altre cop.

Un cop descendim del coll, hi trobem un bon matalàs de neu pols transportada pel vent que torna la baixada cap a pistes molt ràpida alhora que divertida.