13 d’ag. 2013

10-08-2013 Tot pedalant per les rodalies de Camprodon i Bolòs.

Tot pedalant per les rodalies de Camprodon i Bolòs.
10-08-2013

Feia setmanes que no agafava la bici i avui, en Xavi i en Bernat, ens han fet d’amfitrions organitzant-nos una bonica ruta per les rodalies de Camprodon i Bolòs en un itinerari de muntanya amb unes vistes del Canigó i l’alta Garrotxa molt agraïdes tot passant per frondoses fagedes, avellaners i boixos.
Ens trobem a  l‘aparcament de l’àrea recreativa que hi ha a l’entrada de Camprodon i comencem a pedalar anant a buscar el Camí Ral de Camprodon a Sant Pau, camí que trobem cimentat. Passem pel costat d’un càmping i per sota d’un aqüeducte i un cop arribats a El Remei, prop de la Colònia Estebanell, el deixem per  seguir per un altre pista a l’esquerra en pujada fins les Salelles, on agafem un trencall i per camí pedregós, ens arribem al Coll del Sitjar des d’on gaudim d’unes bones vistes del Costabona i d’altres cims propers. La pista continua pujant i planejant direcció Resclusanys, un bonic i agrest paratge que recorrem rodejant per sota el Puig de l’Ou i anant a buscar la carena deixant a la banda dreta la Vall del Bac i a l’esquerra la Vall de Bolòs i Salarça.

Arribem a la Portella de les Roques, i trenquem a l’esquerra baixant per pista trencada i en forta pendent fent ziga – zagues fins al fons de la vall on trobem la riera de Bolòs lloc on el soroll de l’aigua ens acompanya una bona estona i que creuem.

Per forta pujada, ens atansem a veure l’església Santa Maria de Bolós  per després continuar guanyant alçada endinsant-nos per un corriol amb traces de PR ,i on cal arrossegar vàries vegades la bici.

Ens dirigim cap al Coll de la Masó i al Collet de l’Aubarda, on trobem una pista en estat semi – abandó que seguim pedalant cap a l’esquerra i que sobre un llit d’herba que amaga algunes pedres traicioneres  que ens fa davallar un bon grapat de metres fins creuar el Torrrent del Bac de Morell.

Enllacem amb una pista formigonada passant pel mas abandonat de La Quera i el Coll de la Batllia tornant a guanyar alçada remuntant per endinsar-nos ara, en la urbanització de  Font Rubí, situada per sobre dels mil metres d’alçada i on ens acomiadem dels nostres amfitrions. Sortim del laberint de carrers i passem a veure una curiosa ermita prop del Coll Pregon per després agafar la pista de terra que discorre al costat del Riu Ritortell fins arribar al Golf  i per on tornem a Camprodon, punt de sortida de la ruta.

Caldrà no perdre de vista al Bernat.... ,aquest xaval apunta maneres!