7 de gen. 2014

06-01-2014 Matinal express als turons de Galceran i de la Coscollada

Matinal express als turons de Galceran i de la Coscollada

Nova matinal, aquest cop pel parc de la Serralada Litoral i de la Marina que sempre va bé per fer sortides express d'aquelles de a mig matí, a casa. Sortim de la Diagonal-Rbla P9 cap al Fòrum i tot seguit fins al riu Besós, que remuntem fins a Santa Coloma.

D’allí per les traces del Meridà Verd, pugem cap a la Torre Pallaresa  fins anar a trobar el Santuari de Sant Jeroni de la Murtra. Un cop allí seguim la pista fins passar un revolt característic en pujada on agafem la pista que neix a l’esquerra enfrontant-nos a uns divertits corriols en pujada fins enllaçar amb la pista que condueix al Coll de la Vallensana (242mts).

Travessem la carretera i negociem un seguit de rampes que donen accés a la Coscollada de 444mts d’altura.

D’allí, baixem desfent les nostres passes i fem carena tot seguint el cordal de la muntanya per a continuació, endinsar-nos en el bosc per fàcil trialera i després per pista arribant-nos al Coll de Montalegre tot travessant la carretera de la Conreria.

D’allí anem a trobar la pista que travessa el Bosc Bonic fins assolir el Turó Galceran, punt més alt de la sortida d’avui amb 485mts.

Desfent camí a una 50 de metres, trobem un trencall a la dreta que ens baixa cap a unes vinyes per traçat sinuós i divertit cap els Ginestells.

Allí trobem un nus de camins i agafem el que marxa direcció sud-oest , que en suau baixada enllaça amb el camí de pujada. Desfem camí cap al Coll de Montalegre fins al Coll de Fra Rafel (404mts) on trobem un corriol força trencat i pedregós que ens davalla fins a la Font de Can Ruti trobant de seguida la pista cimentada que rodeja pel darrera l’hospital Germans Trias i Pujol.

Aviat trobem un trencall amb un cadenat a la dreta que ens baixa cap a Can Barbeta trobant tot seguit la carretera que hem creuat anteriorment pel Coll de la Vallensana agafant el trencall cap a Can Dimoni i el Mas Oliver. De nou trobem un nus de camins en el que ara, ens cal agafar dels que marxen cap a l’est el que està barrat per un cadenat.  El seguim direcció a Sant Jeroni i desfem camí fins al punt de sortida.