19 de gen. 2014

19-01-2013 Al castell de Boixadors des de Sant Pere Savallinera.

Al castell de Boixadors des de Sant Pere Savallinera.
19-01-2013

Avui, aprofitem part d’una traça GPS de la “Anbaso 2013 Sant Pere Savallinera”  per pujar al castell de Boixadors, indret desconegut per a nosaltres. Sortim de Sant Pere (588mts)en un dia fred (6º) i boiròs que poc convida a sortir del cotxe. Ens activem i sortim de l’aparcament del local social direcció est  per bona pista a cercar el Collet dels Pastors (633mts). Allí ens desviem al sud cap a a Seguers per el GR7 arribant-nos al nucli de Les Coromines (644mts) on trenquem a l’est.

A uns 400 metres, trobem una pista que s’estreny tornant-se una successió de divertits corriols que flanquegen Solana del Feliu cap al Sud-est. Travessem Torrent de l’Obaga de l’Estrada i pel fons del barranc, sortim a la pista de Montconill, pista que en direcció oest recorre l’altiplà amb bones vistes de les serres properes.

Perdem altura i passem per Can Generoso on enllacem amb el camí d’anada que compartim uns 150 metres direcció nord. Per corriols baixem a Can Damià ,on travessem la N-141 i ens enfilem a la Serra Gallarda per la pista que remunta en paral·lel per la dreta la riera de Boixadors  tot travessant la línia de FC. Anem a trobar la pista cap a la dreta que puja al Molí de Boixadors abandonant-la a Cal l’Ibànyez on enfilem per la pista cap a Cal Butzems però sense arribar-hi enllaçant de nou amb la pista que mena al Molí de Boixadors.

Passem per l’esmentat llogaret i seguim la pista que remunta la Riera de la Torreta fins al coll de Vallcebre (759mts) i punt més allunyat de la ruta i on retornem al Sud anant a trobar per pista primer i corriol després, el castell de Boixadors (863mts) situat dalt del Turó de Boixadors.

No en podem gaudir de les vistes, doncs la boira persisteix i descendim cap al sud-oest per anar a trobar el Coll del Castell (805mts), nus de camins, entre ells el GR7.

Agafem el camí cap al Sud –oest que per pista ràpida en baixada  flanqueja la Serra de Montaner cap als Seguers on fem alguns petits trams del GR7 per corriols fins enllaçar un curt tram de carretera que ens retorna a Sant Pere.