7 de maig 2014

04-05-2014 Pic d’Alba (3107mts)

Pic d’Alba (3107mts)
04-05-2014

El vent, ens ha fastiguejat els plans que teníem pel pont. Pel diumenge, semblava que la méteo però, preveia un dia anticiclònic amb un vent realment suau i és clar, amb aquesta previsió, ens vam arriscar l’Anna en Xavi i jo a intentar fer un 3000 amb esquís, que sempre és temptador. Per la ocasió, escollim un vell i ràpid conegut, si més no per a mi, el Pic de l’Alba. Així doncs, via Castillonroi on vam fer nit dissabte, ens plantem en un tres i no res a l’aparcament abans dels Llanos passat quarts de 10 del matí de diumenge. Un cop a l’inici de la pista d’esquí de fons, calcem esquis i anem a buscar els Tubs Paderna pel bosc amb neu escadussera però força gelada malgrat l’hora que és.

Trobem el primer tub i ens encaminem cap al segon on la neu terriblement endurida i deformada per antigues traces, fan que l’avanç sigui feixuc tant, que com a tants d’altres, ens decidim per descalçar els esquís i substituir-los pels grampons ja amb ells fem més via.

Un cop superat el tub, per la fondalada ,anem guanyant alçada deixant a la nostra dreta la Tuqueta i la Tuca Blanca de Paderna i el Pic de Paderna per sota nostre. Superem les dues pales i en un tres i no res ens plantem al coll sota el corredor d’accés a la Cresta d’Alba, ara ja, equipats amb grampons i piolet.

Ens enfilem pel curt corredor i anem a buscar la cara Oest del cim per una redreçada pala que mena a la cresta cimera fins assolir el cim.

No podem gaudir massa estona de l’estada en el petit cim, doncs hem deixat al coll a l’Anna. Desfem camí i anem a retrobar els esquís.

Fem la transició de baixada i comencen el descens per una neu força canviant però que es deixa fer força bé. Baixem fins als Tubs de Paderna per anar a cercar una divertida canal que ens deixa a la pista sortint gairebé just a sobre de l’Hospital.