12 d’ag. 2014

02-08-2014 A Castillonroi pel Coll de la Menté.

A Castillonroi pel Coll de la Menté.
02-08-2014

Aquest cap de setmana teníem arrestada la muntanya per distintes raons i divendres vespre ,finalment ,vaig decidir canviar de registre i sortir sol a treure a passejar la moto tot pujant a Castillonroi a visitar la família fent una “petita” volta al més pur estil a les que solia fer fa uns anys...

Així doncs, amb la fresca, surto a quarts de vuit de Barcelona i em dirigeixo via Abrera- Monistrol cap a Manresa, Berga i Bagà, on m’aturo a esmorzar al bar de les super-llesques. Un cop esmorzat, baixo fins a Guardiola i prenc la carretera que condueix a la Pobla de Lillet i Castellar de N’Hug fins arribar al Coll de la Creueta (1920mts) baixant fins a Puigcerdà.

Un cop a Puigcerdà agafo la carretera fins a la Seu d’Urgell i em fico a Andorra on m’aturo al pas de la Casa a fer Benzina.

Surto d’Andorra per l’Hospitalet i em dirigeixo cap a Ax les Thermes direcció Tarascon sur Ariège (N20), per una mica abans desviar-me per la D18 direcció Vicdesos on continuo fins al Port de Lers (1517mts).

La carretera és senzillament preciosa i baixa de cop fins a Aulus les Bains fent grans zetes.
D’Aulus, agafo un trencall (D32) que per la bonica Vall de Garbet em deixa a Oust i d’allí a Seix on passejo una mica pels seus pintorescs carrers.



















A Seix mateix, canvio de carretera, ara circulo per la D17, que un en principi se sembla més aviat un camí comunal que una carretera i que s’endinsa en el Forêt Domaine de Bethmale passant per petits nuclis habitats fins arribar al seu punt àlgid en el Col de la Core a 1395mts snm.










Enllaço amb la D4 i em torno a desviar per la D85, on a Audressein em faig un petit embolic al equivocar-me de carreteres. –És el que té anar com la vella escola sense navegador i mirar mapes mentre es condueix... . Un cop de nou sobre la ruta, passo per Lary i m’enfilo al discret Col d’Aspet (1069mts) per baixar a enllaçar la D44 i enfilar-me fins al Coll de la Menté (1343mts) on m’aturo en l’alberg que hi ha dalt a fer un te doncs no he dinat. Ara ja m’ho prenc amb calma, doncs el que queda ja és pur tràmit. Baixo cap a St. Beat per divertides paelles i agafant la N125, vaig a buscar la frontera de Les on m’espera un bonic comitè de benvinguda de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional que tenen organitzada una de bona a la carretera que fa que sembli que estiguem en “Estado de Sitio”. 



Passo el parell de controls sense cap mena de problema i vaig de dret a la gasolinera de Vielha, doncs des de que he sortit d’Andorra fins que he arribat a St, Beat, no n’he vist ni una. Alerta doncs amb això si voleu fer algun dia aquesta ruta!. Un cop a Vielha agafo la carretera a Pont de Suert, túnel, corbetes de Sopeira i cap a Castillonroi. 

Tot plegat una bonica i distreta passejada i la GS, fina com el primer dia :-)