4 de juny 2015

1-6-2015 “Diretissima” a Sant Corneli

“Diretissima” a Sant Corneli
1-6-2015

Tot i que la ruta per una raó lògica es podria iniciar des de el mateix poble d’Aramunt, nosaltres decidim sortir des de la Casa de la Manduca de la Pobla de Segur més coneguda com el Xiri o el Xiringuito de la Pobla. D’allí prenem  la carretera cap a Aramunt i just a l’entrada, a la marquesina, tombem a l’esquerra agafant la pista cap a Vilanoveta.

Rodem seguint l’itinerari de la Ruta de la Guerra  anomenat “Trinxeres i Búnquers de Vilanoveta” tot trobant al pas el trencall de l’Aramunt Vell. En un camp trobem el contenidor d’un camió amb la rotulació de la casa de gelats la “Jijonenca” !?!.

Just en aquest punt, abandonem el camí principal i prenem un trencall al principi difús cap a la dreta que baixa i on cal estar alerta per que de seguida a l’esquerra hi trobem un corriol que pel bosc, rodeja els camps tot travessant el barranc de Carreu.

Seguim el corriol que s’endinsa dins de la Llau de les Collades amb les parets del Serrat de Montagut a l’altra banda. El paratge és realment inhòspit, pedalem el corriol tot el que podem però el fort pendent i la gran quantitat de roca solta fa que calgui fer un bon tram amb les bicis a l’esquena, això si, salvant un generós desnivell de cop.

Després d’unes quantes esbufegades ens hi arribem al coll de les Collades de Baix (965mts) on trobem una pista que després del tram que acabem de superar ens sembla gloria.

Continuem per la pista cap a l’oest que segueix guanyant altura fent un parell de marrades fins anar a trobar la carena.

El camí va estrenyent-se i empitjorant fins que al final tan sols es queda en un corriol.

Arribem a un ressalt rocallós (1203mts)on perdem altura en una mena de collada que ràpidament tornem a guanyar a l’altra banda ja que ens enfrontem amb la darrera gran rampa abans d’assolir el cim de Sant Corneli.

Aquest tram, del tot inciclable fa que l’haguem de fer íntegrament amb les bicis penjades de l’esquena fins que per fi arribem a l’aplanat cim coronat per la petita capella de Sant Corneli (1354mts) junt al monument de la pau i a la creu caiguda ,bé del que en resta. Tot i el magnífic descens que ens espera, paga la pena perdre una estona gaudint de les vistes sobre l’embassament de Sant Antoni, la Cinglera de la Pessonada, i la Serra de Carreu.

Arriba l’hora de posar-se en marxa. Comencem a rodar cap l’oest per un corriol que inicialment comença molt suau per prats per continuar amb més pendent i per terreny pedregós incrementant en gradient i dificultat a mesura que baixa cap al Serrat de la O per acabar endinsant-se en terreny de bosc de pineda i finalitzar en la pista que voreja l’embassament després de quasi 5 kilòmetres de festival Non-stop corriolaire i 800 metres de desnivell.

Ja en el pla, pedalem cap a Aramunt i allí prenem la carretera cap a la Pobla durant uns 350 metres direcció a la Casanova acostant-nos a la riba esquerra de l’embassament de Sant Antoni que fa que el retorn, resulti una agradable passejada.

Ruta apta només per a fanàtics...