22 de maig 2011

Pedalant pel Delta de l’Ebre i descobrint el Montsià
21 i 22-5-2011
Per Vicki i Daniel
I que n’és de cert allò que diuen de que el sud també existeix! El Montsià s’ha encarregat de deixar-ho ben palès i amb escreix aquest  cap de setmana....
“Repartit entre les comarques catalanes del Montsià i el Baix Ebre, el Delta de l’Ebre és un dels espais naturals de Catalunya més significatius i emblemàtics. La seva orografia i relleu, a més a més, el converteixen en un lloc molt accessible i que afavoreix i propicia la pràctica del cicloturisme. Anar doncs a fer una excursió de cap de setmana amb la bicicleta per aquestes terres que el riu ha anat dipositant en forma de sediments al llarg dels segles, serà una opció perfecte per a fer esport, veure natura i gaudir de la calma d’aquest indret.”

Així doncs, amb aquesta propaganda, divendres vespre ens vam dirigir cap a Deltebre on ens allotjàrem a l’alberg Mossèn Antoni batlle. A l’endemà després d’esmorzar, vam dirigir-nos a Riumar on a l’entrada vam deixar aparcada la furgona i començàrem a pedalar la ruta  que teníem pensada que ens havia de conduir al far de la Punta del Fangar entre altres. Ens pensàvem que tot serien flors i violes, però que en la platja de Riumar, tips d’empènyer les bicis per la sorra, vam decidir abandonar i improvisar pels camins que discorren entre els arrossars negats d’aigua gaudint de les aus que ens anaven  sortint al pas. Un cop completada amb més o menys encert la volta que ens havíem programat amb algunes modificacions importants, tot s’ha de dir, però que no per això va estar menys interessant.

Vam retornar a Riumar tancant el circuit a recuperar la furgo i les forces  tot gaudint de la gastronomia autòctona de la zona obsequiant-nos amb una estupenda paella per dos.

Després de dinar vam dirigir-nos a la platja de la Marquesa,  i allí, va ser el moment de rematar l’àpat amb una curta migdiadeta que va continuar amb una volta turística per Sant Jaume d’Enveja, a la platja d’Alfacada ,al Poble Nou del Delta i de tornada, vam poder gaudir de l'espectacle de les aus del Calaix de Dalt i de la Tancada amb les darreres hores de sol del dia que ens van regalar amb una bonica posta, mentre la pobre Vicki s'esforçava per ensenyar-me els noms dels ocells.

Llàstima de que el dia no tingués més hores. Mentre sopàvem a Deltebre, vam decidir que com a les dues del migdia de diumenge havíem de ser a Barcelona, fer una escapada ràpida a Tortosa, ciutat dels meus avant passats i que em sap greu dir-ho, desconeixia gairebé per complert ja que en guardava un record molt llunyà i dispers de quan era molt petit i que tenia pendent de tornar a visitar.