23 de des. 2014

14-12-2014 Pica del Cerví de Durro (2652mts)

Pica del Cerví de Durro (2652mts)
14-12-2014

Avui estrenem temporada EdeM a la Vall de Boi. Pugem amb intencions de fer les Piques de Cerví i Cerví de Durro, però en arribar ens adonem ja a primer cop d’ull, que encara hi falta un bon tou de neu i veiem que tret tot el que no sigui foquejar pel domini immediat de pistes, esdevé del tot impossible si no és que hom vulgui destrossar les soles dels esquís. El panorama meteorològic tampoc no és massa encoratjador doncs tot i que la previ que hi havia se les desitjava bona, comença a nevar i tots els cims son coberts per un tupit barret de núvols tret de la Pica del Cerví de Durro. Cap allí que anem. La neu és tan escadussera a cotes baixes que ni tan sols podem pujar per Vaques cap al Pic de la Pala Ginebrell. Així doncs, anem a cercar la carena directament per la pista que baixa del remuntador de Vaques i seguim carena amunt per una neu gelada amb una tènue capa granulada al damunt.

Sembla que la mèteo millora sensiblement, doncs ja fa estona que no neva i mentre anem pujant, cada cop som més conscients dels estralls que ha fet el vent a la neu enduent-se-la de les cotes altes. Anem esgarrapant metres ràpidament a la carena que a mida que va guanyant alçada la neu va tornant-se definitivament més gelada fent-se imperatiu l’ús de les ganivetes.

Continuem fins a escassos metres  del cim on trobem la carena final pel lloc on s’estreny més ,amb molta pedra al descobert i glaçada. Deixem els esquís i muntem grampons tirant aresta cap amunt fins fer cim.

Estem en l’únic cim de l’olla que no el cobreixen els núvols. Fem unes quantes fotos i estudiem el panorama quan ens deix l’anar i venir de la boira sobre els cims propers que ens deixen ben clar que tret de foquejar per pistes, aquesta és la opció més bona que hem pogut escollir avui per aquí. Baixem a buscar els esquís i comencem a fer els primers girs de la temporada que val a dir que en els primers metres de descens son una mica feixucs pel gel i s’ha de filar prim.

A mesura que anem baixant la qualitat de la neu va millorant sensiblement fins que retrobem pistes i ens deixem anar per ara sí, una  neu ben planxadeta.