26 de des. 2014

20-12-2014 D’Olot a La Fageda d'en Jordà per Santa Pau

D’Olot a La Fageda d'en Jordà per Santa Pau
20-12-2014

Avui ens servim d’una ruta extreta íntegrament del Blog d’Osona Rutes que ha resultat ser realment un encert malgrat tot i anar tard per veure la fageda en el seu màxim esplendor tardorenc.  Per realitzar-la, sortim del barri de Sant Roc d'Olot i ens encaminem cap al Triai i cap a la carretera GI-524 que ciclem uns 300 metres direcció a Santa Pau, abandonant-la  en un trencall a l’esquerra prenent la GIV-5241. En suau pujada la resseguim durant poc més d’un kilòmetre abandonant-la just després d’una marcada corba a dretes.

Passem per un nucli de cases  i prenem immediatament el camí ral (571mts) que en forma de bonic corriol ple de molsa i fullaraca delimitat per murs de pedra seca i filats, per entre bosquets i prats va guanyant altura suaument malgrat que en moments puntuals caldrà empènyer la bicicleta pel seu caràcter pedregós, tot i que la bellesa de l’indret ens compensarà la feixuga tasca.

Uns 1700 metres després, tornem a retrobar la carretera que havíem abandonat. Arribem al Pla de Godomar i rodejant el Volcà de Pujalós per l’esquerra, passem prop del Mas del Godomar. Continuem per bona pista en suau baixada fins al Coll de Palomeres (690mts) on hi ha el trencall per accedir al Puigsacreu.

Nosaltres continuem pel mateix camí que va estrenyent-se fins arribar a convertir-se en un divertit corriol que discorre per dins d’un feréstec bosquet fins arribar prop del Coll de Boixeda (678mts).

Allí trobem una pista que ,força trencada a voltes, baixa decidida cap als masos de Can Bellapart, Can Ventós i cap al Pla de les Tries (465mts).

Un cop arribats al fons de la vall , al Pla, retrobem l’asfalt i després d’una breu pujada ens arribem fins a la vila de Santa Pau, on és interessant la visita al conjunt de cases adossades a l'antiga muralla i sent d’obligada visita la Plaça major porticada altrament anomenada del Firal dels Bous presidida per l'església parroquial del S XV-XVI .

Reprenem la marxa i sortim de la vila fins anar a trobar per la Vila Vella, una pista asfaltada que ens porta cap al volcà de Rocanegra que rodegem per pista per la seva esquerra per tot seguit, abandonar-la per un corriol que ens farà de drecera i que ens deix a la pista que duu al pàrquing del volcà de Santa Margarida.

Allì, sortim a la carretera de nou i pedalem uns 150 metres per la GI-524 direcció Olot per abandonar-la en un trencall a la dreta en el veïnat de Les Forques per rodejar el volcà del Croscat. Per pista anem planejant fins passat Cal Gueny on trobem un nou corriol majoritàriament en baixada i que desemboca en el punt d’acollida de la Fageda d'en Jordà. En aquest punt, tornem a sortir a la carretera i remuntem direcció Sant Pau uns 700 metres fins a Can Bulí on agafem el trencall a la dreta i abandonem la carretera però sense deixar l’asfalt  endinsant-nos a la fageda per pista fins creuar-nos amb el GR-83. Seguim per pista ara de terra  cap a l’oest per dins la fageda, tot seguint el GR fins al trencall de Can Batet on continuem cap al sud uns 1100 metres enllaçant amb el GR-2 que a la Sunyera torna a ser asfaltat.

Baixem per la pista tot gaudint de les vistes d’un Canigó nevat fins anar a trobar el trencall del Camí de la Quintana ,que prenem i que en 2 kilòmetres de suau baixada per camí asfaltat ens deixen al barri de Bonavista d’Olot i d’allí al punt de sortida després de 32 kilòmetres de gaudi sense interrupcions en una ruta variada ,bonica i molt assequible.