15 de jul. 2012

14-7-2012 Circular Xpress Alba-Rosa / Sant Ramon

Circular Xpress Alba-Rosa / Sant Ramon
14-7-2012

Avui tocava celebrada familiar i calia no entretenir-se massa i menys encara, encigalar-se. Algú,  va proporcionar-me el Track d’una ruta que sortint de Viladecans, feia una volta pel Coll de Can Borí baixava a Sant Climent per després enfilar-se fins a l’ermita de Sant Ramon fent finalment una ràpida baixada. La veritat és que l’itinerari no te massa secrets i va bé per fer via en cas de tenir poc temps per pedalar. A títol de ressenya faig una petita descripció de la ruta. La sortida (en el meu cas),  te el punt d’inici a Alba-Rosa i va a buscar la pista del camí de la ermita de St. Llorenç fins al Coll de Can Borí. Del Coll, s’agafa un trencall a la dreta que en baixada per bona pista segueix el camí de la Font Encantada cap a Can Riera Nou on enllaça amb la carretera BV-2003 arribant-se  a Sant Climent de Llobregat i on, resseguint la carretera en pujada i davallant fins a Can Paulet enllaça amb la pista de Sant Ramon.

Al principi, puja suau fins a la Font de les Golbes i és a partir d’aquí que puja fent ziga-zagues fins arribar Sant Ramon.

Un cop a l’ermita, cal desfer camí  fins l’aparcament on caldrà seguir la pista que surt més a l’est i que en força pendent i seguint la carena de la muntanya arriba fins una bòvila a pocs metres de la carretera C-245.

Cal agafar-la direcció Viladecans i des de aquí anar a buscar el punt de partida encara que, opcionalment també pot fer-se passejant pel nucli antic.

En definitiva, una ruta ràpida per sortir del pas tot i que penso que amb massa tram per carretera. Segur que amb més temps, es poden trobar alternatives per la zona molt més dignes que no pas aquesta.