18 de març 2014

16 i 17-3-2014 Tuc de Maubèrme

Tuc de Maubèrme (2880mts).
16 i 17-3-2014

Malgrat que el Maubèrme sigui un cim que anant per feina es pot fer perfectament en una jornada, nosaltres, per aquest cap de setmana, hem decidit fraccionar l’ascensió en dues etapes tot aprofitant que és lluna plena per passar la nit al ras sota les estrelles amb les tendes. Divendres, l’Alex, la Neus, en Marc, la Bea, en Roger, la Yolanda, la Marta i servidor, fem nit a Salardú.

Dissabte, amb forta calor, sortim de la pista que va de Bagergue al Coth de Varradòs, que trobem neta de neu fins arribar a l’alçada de la granja. Amb esquís als peus i les motxilles a rebentar, baixem remuntant el riu Unhòla cap a Pònt dera Ribera fent una diagonal pel vessant dret de la vall i pel que s’intueixen les traces de la pista de les mines de Liat.

Travessem el torrent de Malpàs començant un tram que esdevé entretingut doncs, ens cal sortejar les restes de les nombroses allaus que baixen del Tuc de Pedescauç i del Parròs i que els patatals que les conformen, fan que creuar-les sigui una feina alguns cops, feixuga.

Continuem cap al barranc de Calhaus , per terreny ja més amable fins arribar-nos a la cabana de Calhaus (1900mts) que és tancada a cal i canto i on fem un petit ganyip.

Remuntem en direcció Nord-est per fortes pales fins atansar-nos a la Cometa de Montoliu ja en terreny més obert i continuem per la vall amb tendència nord fins arribar-nos al llac de Montoliu (2366mts) lloc on muntem les tendes per passar-hi la nit.

El temps se ens ha tirat al damunt i no ens deixa marge per fer res més que dedicar-nos a passar el que queda de tarda tot fonent neu per beure i poder preparar el sopar.

Diumenge al matí es lleva cobert, però poc a poc el vent s’endu els núvols mentre esmorzem i ens regala un dia d’allò més anticiclònic.

Travessem el llac en direcció Oest i anem a cercar l’ample pala cap al vessant Sud del Maubèrme que despunta en la clotada.

Avancem tot anant a trobar una collada i fent una gran diagonal rodejant el cim per l’esperó sud deixant a la nostra esquerra el tuc de Crabes.

Quan som al vessant Oest, deixem els esquis i grampons als peus, anem a cercar la base del corredor que condueix a la cresta sumital  i fem cim.

Dalt ,fem les quatre fotos de rigor i iniciem el descens tot desfent camí fins anar a retrobar els esquís i sobre les nostres traces baixem cap al llac a recuperar les tendes.

Aprofitem per menjar una mica i ja amb el campament recollit i les motxilles a rebentar un altre cop, anem desfent camí fins arribar als cotxes.

Ja podem treure-li hi la creueta al Maubèrme ;-) .