23 de març 2014

23-03-2014 Pic Negre d’Envalira

Pic Negre d’Envalira (2825mts)
23-03-2014

Riiing!!! Algú surt demà? Riiing!!! Heu vist les previs? Riiing!!! Sip, nomès donen q nevades i vent. Riiing!!! (pel privi) sortiu demà? Sip. Riiiing!!! Jo descanso. Riiing!!! OKys ...rajat, (però això darrer no ho escriu) Riiing!!! Jostic al poble Riiiing!!! Jo tinc sortida social del club Riiiing!!!jo tinc PDF (pels no iniciats, P.D.F. es l’acrònim de Putu Dinar Familiar) Riiing!!! jo tinc sortida amb els nens a fer la Cresta del Ferran. Riiiing!!! Culleres, quin nivell aquesta quitxalla... Riiing!!! (pel privi) Tros de monya, no deies que et feia mal l’espatlla!?!  Riiing!!! El Voltaren fa miracles Riiiing!!!(pel privi) Nen ,que vindràs a dinar a casa demà? he fet canalons (ostia... q havia dit q si :-s) Riiiing!!! Ups, no, dinaré fora, vaig a........ hmmm, a ajudar a un amic a fer un trasllat, això, si, un trasllat (fiuuu escaquejada elegant) Riiiiing!!! (Colloooons!) Iep master, t’apuntes a fer unes birretes qesta nit a cal Paneroles??? Riiiing!!! Nop demà toca matinar, surto a fer foques. Riiiing!!! Tas pirat.., Riiiing!!!, Riiiing!!!, Riiiing!!!, Riiiing!!! Riiing!!!, Riiing!!!  Anem aquí ,...anem allà... bufff, q jo passo dls bonys d sempre..., q això, ...q lo altre. Riiing!!! Andorra? Riiiing !!! Algu ha mirat els butlletins d l meteo gavatxa) Riiiing!!! meteocat passo, per ells sempre estem a punt d’un nou Big-Bang.. Riiiing!!! Andorra finestreta de nevades mig mati Riiing!!! Per allí diuen de fer un Nerassol, va bé? Riiing!!! Si home! -I portejar 200mts... Riiiing!!! Pic Negre Envalira? Riiiiinng!!! Eins?  Riiiing!!!! Pos falen. Riiiing!!! 7:30 Monistrol Riiiing!!! On?, Vols dir, tu? Riiing!!! Quedeu valtres que jo stic molt espes que m’he cascat un Viña Esmeralda solet... Riiiing!!!  -Alcoholic!!! Uis si... la reina del Gintonic ;-) Riiiing!!! (pel privi) Ferrada demà? Ups no, q he quedat per treure les foques Riiing!!! MTB morgen? Nee, Ich Kann nicht o com es digui (i aquest qui és?). Riiiing, Riiing, Riiiing, i més Riiing..... i això es podria perllongar durant hores...

 Així és més o menys, com dins d’aquest galimaties on aparentment regna el caos, es pot arribar a muntar una sortida de fanàtics foquejadors de darrera hora pel Whatsapp i el més curiós de tot, que no acabi en el més estrepitós fracàs i raó de com 3 malalts de neu, haguem acabat sortint avui a fer pells malgrat les pèssimes previsions meteorològiques...

*Aclaració: les converses aquí publicades son ficticies i qualsevol semblança amb la realitat, per difícil que pugui semblar, es pura coincidència.   ....o no?





Dit això, passo a detallar l'activitat realitzada que s’explica ràpid; Voilà....Amb vent ,nevades i una visibilitat que quasi no es veu un borrall, sortim del Pas de la casa prop dels remuntadors de Font Negra(2143mts) pel damunt de 7 cms de neu nova. Ens dirigim al sud cap a Les Valletes direcció a l’engorjat sota el Pic de les Valletes. 






Rodegem el cim cap a l’oest mentre anem guanyant alçada per dins la coma sortint a una gran cubeta (2500mts). Ens arrambem a l’esquerra i per terreny redreçat guanyem el Coll dels Isards (2654mts). 











Seguim cap a l’oest per l’ample llomada rumb a la piràmide que culmina el Pic Negre d’Envalira (2825mts). 














El descens el realitzem en Mode Ski Survival Switch posició ON pel mateix camí anant a cercar, aquest cop l’Estany de Fontnegra (2240mts) que travessem pel bellmig i descendint directament des de aquí a l’aparcament sota una bona nevada




Fotos: Anna, Xavi i Daniel