31 de març 2014

28-3-2014 Circular NE al Castell de Lluçà des de Prats.

Circular NE al Castell de Lluçà des de Prats.
28-3-2014

1ª Sortida d'un total de tres a les rodalies de Prats de Lluçanès. Avui, tot sortint del poliesporitu de Prats de Lluçanès, on s’hi troba també el centre Btt del Lluçanès, rodem cap al nord a cercar el Rec de Generes.

Un cop travessat, ens enfilem cap al Serrat dels Garrics i ens dirigim cap a la Costa Alta passant prop dels masos de Can Miralles i Can Begues.

Tot seguit, sortim a la carretera  BV4341 que ciclem direcció nord uns 500mts fins arribar-nos al nucli de Lluçà on és interessant aturar-se a veure el Claustre de Sta. Maria.

Just abans d’entrar al llogaret, cal tombar a l’esquerra en una casa de color groguenc i seguir per la pista uns 700 metres fins trobar un corriolet que s’esbiaixa a l’esquerra anant a passar per sota una bauma.

La travessem al llarg fins trobar de nou pista, que ara, seguim direcció nord tot travessant en pujada el mas del Vilaró.

500mts més endavant, trobem un trencall a l’esquerre que prenem fins arribar-nos a un bonic mas amb un gran eral.

D’allí, a la seva dreta, neix una pista que desdibuixada al principi, en unes quantes rampes fortes i un parell de llaçades, ens diposita als peus de l’ermita de St Vicenç de Lluçà ,val a dir que una de les poques a casa nostra de planta redona, i de les restes del que havia estat el Castell de Llucà (883mts) des d’on es pot albirar la Plana i les primeres serralades pirinenques així com el nucli de Lluçà a la seva base.

Pel descens, hi ha dues opcions, la primera i més fàcil, és la de retornar sobre les nostres passes i la segona, ja pels més agosarats, descendir pel corriol que neix just sota el pal de la senyera, que fent unes quantes giragonses, descendeix directe pel contrafort sud-est per després, tot fent vessant, flanquejar el puig on és enclavat el castell fins arribar-se al mas de l’eral gran on ens hem desviat per accedir al castell.

Un cop som baix tant si hem escollit una opció com l’altre, ens encaminem per la pista principal cap al nord guanyant alçada cap al Puig Martorell (960mts),també vèrtex geodèsic al que no ens hi arribem.

Al coll, (892mts) i punt més alt de la jornada, la pista tomba cap a sud, i en ràpid i divertit descens recorrem la llarg la carena de Codolers canviant de vessant al Serrat de la Tina fins arribar-nos al Coll de la Plana. Allí tornem a pujar tot seguint la mateixa pista cap al Serrat de Guiau (830mts) per la carena que en un revolt a l’esquerra l’abandona. Continuem sempre direcció sud fins trobar de nou la carretera BV4341 al lloc conegut com la Pedra Dreta que resseguim direcció sud uns 300mts tot travessant la C62 pel damunt fins passats 300mts, que trobem un nou trencall que ens fa girar cap a la dreta quasi fent-nos recular.

Seguim les marques tricolors de PR corresponents a l’itineraride la Bruixa Napa tot passant per divertits corriols pel roc de la Cadira d’en Galceran i el Roc Foradat fins anar a sortir a un dipòsit d’aigües.  Un cop arribats ací, agafem la pista i ens dirigim cap a la visible ermita de Sant Sebastiá, que per camí evident després, retornem al punt de sortida.

Tot plegat, una entretinguda i bonica matinal...