24 de jul. 2014

19-07-2014 Pedalant per les rodalies i el Pic de Coma Negra.

Pedalant per les rodalies i el Pic de Coma Negra.
19-07-2014

Avui amb en Xavi fem una sortida experiment. Sortim de Font-Rubí (1122mts), prop de Camprodon, travessem el Coll de la Batllia i anem a trobar la carretera GIV-5223 per atansar-nos al petit poblet de Rocabruna (981mts). Passat el poble, trobem el  trencall a l’esquerra passat el km 8 de la carretera del Camí de Monars. La pista de bon ferm comença a guanyar alçada per dins del bosc al principi, passa per la capelleta de l’Oratori i continua cap al Coll de Boix (1221mts) fins arribar al Pla de la Bassa de Monars.

Allí, a l’esquerra neix un desdibuixat corriol que fent vessant s’enfila fins la carena de la muntanya no trigant massa ja en penjar-nos la bici a l’esquena. Fem tota la carena fins arribar a un pla penjat on es pot accedir per forta pendent al cim de la Coma Negra (1558mts) i a un cim secundari salvant 250mts de desnivell.

Bones vistes sobre Bassegoda, Cresta del Ferran i Muntanyes d’Ull de Ter. Pel descens dubtem si baixar pel dret cap a l’est al Pla dels Xais o tornar a baixar cap a la pista al Pla de la Bassa de Monars. No tenim massa clara la primera opció i ens hi llancem per l’entretingut corriol balitzat amb marques de PR.

Retrobem la pista i la resseguim direcció nord – est fins que aquesta mor al Collet de l’Orri (1255mts). Ara comença un corriolet que s’endinsa dins del bosc i que puja fent giragonses per terreny poc o gens ciclable fins al Pla dels Xais. Allí seguim la línia carenera per camí desdibuixat fins trobar un pal indicador de color carbassa.

Tombem cap al nord i travessem la línia fronterera en el canvi d’aigües ficant-nos per un corriol al bosc on el ferm fa complicat mantenir-se damunt de la bicicleta. Aquest corriol, baixa passant pel Coll de Falguères i acaba enllaçant amb una pista d’explotació forestal en un punt on hi ha una caravana abandonada (1120mts).

Seguim per la pista, en baixada ràpida fins una cruïlla de camins on ens desviem cap a Santa Cristina i des d’on prenem un camí viu mig engolit per la vegetació que acaba tornant-se corriol i ressegueix un torrent fins anar a trobar la pista principal que havíem abandonat abans del trencall de Santa Cristina.

Des d’aquí, ens apropem al poblet de la Menera (Lamenère 810mts) reculem i agafem la pista que puja al Santuari de la Mare de Déu del Coral per dins del Bac de la Guilla i finalment ,en pujada constant enllaça amb la carretera que puja al Coll d’Ares.

Seguim pedalant per la carretera  i arribem al coll (1513mts) on anem a cercar una pista barrada per un bailet que surt  cap al Sud-oest i que per mal ferm ens baixa cap al Coll Prugent (1323mts) tot seguint l’estesa eléctrica de 380kv que fa una bona i desagradable fresa quan hi passem pel davall.

Pugem fins a la Quera del Boc ,travessem el Pla Jugador ,passem per l’antiga caserna dels carrabiners, pel collet de la Costa i anem a cercar el GR-11 fins anar a trobar la carretera a Rocabruna desfent camí fins al punt d’inici.

En definitiva, una ruta que si s’evita fer el cim de la Coma Negra el porteig fins al Pla del Xai és justificable. Pel descens del cim i del Coll de les Falguères cal tenir una bona tècnica damunt la bici doncs si no ,és un itinerari del tot desaconsellable.