13 d’abr. 2015

21-03-2015 Circular de la Aigüeta de Barbaruens

Circular de la Aigüeta de Barbaruens
21-03-2015

Del seguit de rutes que proposen la gent de Puro Pirineo, avui em decideixo per la que descendeix en paral·lel el barranc de La Aigüeta de Barbaruens, un barranc que és força conegut dins dels cercles barranquistes. En el meu cas, decideixo fer la variant llarga, que enlloc de començar a Barbaruens, comença a San Pedro de Tabernes ,un llogaret al costat de la carretera de Seira a Barbaruens. Així doncs, surto des de passat el pont de San Pedro de Tabernes (807mts) i des de allí, remunto la carretera a Barbaruens (1125mts)per asfalt durant prop de 4’5kms fins arribar al poble.

Just abans de l’entrada, a l’esquerra puja una pista en direcció al circ d’Armeña que al principi puja valenta i pedregosa i després va ajaient-se i tornant-se de millor ciclar.

Aproximadament a la cota 1380, cal agafar un trencall a la dreta en ràpida baixada fins travessar el barranc de Bilsé a gual i posteriorment pujar cap a les bordes de Trigars (1415mts).

La ruta continua ascendint cap al  nord rodejant la Coroneta de Trigars i posteriorment la Corona Gran ,assolint la cota màxima de la jornada, tot creuant alguns  barrancs i prenent sempre els desviaments a la dreta i generalment per mal ferm fins arribar a l'ermita de la Mare de Déu de la Plana (1479mts), situada en un paratge idíl·lic amb espectaculars vistes de la vall de Barbaruens i la serra de Chía i on hi ha una font on reomplir els bidons i un petit i acollidor refugi lliure.

Al darrera i a la dreta del conjunt, neix el sender de descens fins a la Aigüeta balitzat per una senyalització senderista. Aquest discorre per dins del bosc amb trams força drets i tècnics amb corbes tancades salvant en molt poca distància un bon desnivell negatiu al costat del barranc que si bé no es veu per la vegetació, es deixa sentir el seu brogit.

Travesso la llera del riu i continuo per un camí planer pel bosc al costat de l’aigua fins a enllaçar amb el camí d’accés al barranc pels barranquistes i un seguit de trams planers suaus de pedaleig combinats amb baixades per ferm rocós fins arribar al pont de la Saca, on es creua la Aigüeta i apareix la pista cap al poble  de Barbaruens.

Continuo per l’espectacular pista durant uns 2500mts ,agafant un trencall a l’esquerra amb traces del GR-15 que per un dur sender em davalla fins una palanca que em torna a canviar de riba del riu per remuntar i descendir amb nombrosos  passos molt tècnics i un grapat de porteigs però que la bellesa de l'entorn amb les vistes a les gorgues de la Aigüeta ho compensa amb escreix fins arribar finalment prop del pont a les afores de San Pedro de Tabernes, punt d'inici d'aquesta mena de ruta de Ciclo-barranquisme...