16 d’abr. 2015

Circular Pobleta de Bellveí-Montcortès-Bretui –Sellui-Peramea.

Com encara queda força neu per pedalar per les parts més altes de la Vall Fosca, avui ens dediquem a la zona sud-est amb l'intenció de revisar l'estat dels camins, marcar els punts crítics i fins hi tot mirar d'integrar alguna petita variant de la Bikefosca 2015 que està just per començar. Així doncs ,per aquesta ocasió sortim de la Pobleta de Bellveí i prenem la carretera que puja cap a Montcortès.

Després d’uns 5kms, ens arribem a l’estany que rodegem per l’esquerra per un cop a Montcortès desviar-nos cap a Bretuí.

Tot travessant al llarg el Serrat de la Fareta, prenem una pista que ens davalla cap a Sellui on sense arribar, fem una aturada al castell de la Clua on la fem petar una estona amb el seu actual propietari.

Reprenem la marxa i anem a cercar un corriol que pel camí de l’aigua ens porta cap al Bosc Encantat ,un bonit indret a l’Obaga d’arbres barbuts i molses i molt pedregós.

Trobem una pista que ens acosta a Peramea. D’allí, ens acostem al dolmen de la Mosquera i fins a les Masies de Llaràs on gaudim de l’hospitalitat de la Gina i en Pep.

Ens tornem a posar en marxa i rodem desfent camí fins la cruïlla cap a Peramea, on ara prenem la pista cap al sud per les Esplanes on ciclem per una sendera que ens condueix al camí que duu a Pujol i que travessem per prendre un corriol que ens condueix fins a la pista de Cortscastell.

Travessem el nucli i continuem per la pista que va guanyant altura. Allí remuntem per una línia de tallafocs de l’estesa Eléctrica per tal de superar la Serra de Peracalç i anar a trobar un camí que ens hi traurà per la banda de dalt cap al poble de Peracalç però que esdevé una bona encigalada doncs el terreny ha estat engolit per la vegetació fent que l’esmentat camí hagi desaparegut completament.

Així doncs, sortim com podem de l’embolic i desfem camí retrobant la pista principal que en uns 2500 metres ens deix a l’estany de Montcortès i on amb les darreres llums del día desfem camí cap a la Pobleta.