10 de set. 2015

06-09-2015 Al cim del Campirme des de Burgo.

Al cim del Campirme des de Burgo.
06-09-2015

Després de l’avalantxacorriolaire d’ahir a L’Orri, avui toca canvi de xip quelcom més tranquil aprofitant que segueixo per les valls d’Àneu. La idea és anar a fer un bicicim i el target per aquesta ocasió és el cim del Campirme, un vell conegut visitat múltiples vegades amb esquís i no tantes a peu, i avui, serà visitat en bici. En aquest cas per accedir-hi l’itinerari escollit, és des de Burgo, anar a cercar la pista que puja a Lo Calbo i que caldrà resseguir en gran part. Així doncs, tot travessant el poblet de Burgo i retrobant la carretera que puja fins a Llavorre, passat menys d’un kilòmetre de Burgo, es troba un trencall a l’esquerra que per pista, comença a pujar decidida anant a trobar el contrafort del Bonyet de la Collada de Vedor (1709mts) resseguint a continuació la vall del Riuet de Burgo i fins arribar a un petit replà on es troben les ruïnes del que havia estat la Borda de Presa. Ara la pista fa una gran marrada cap al sud-oest i fent vessant continua sense treva la seva pujada continuada però còmode alhora, rodejant La Roca Gran i tornant a fer una nova marrada cap a l’est tot dibuixant una gran zeta a la muntanya seguint guanyant metres d’una manera implacable mentre el bosc ja fa estona que s’ha anat esclarissant.

Després de 8km de constant pujada des de l’inici d’aquesta pista, hi ha un trencall a l’esquerra que cal prendre i que davalla cap a la Collada de Campirme o de les Ares (2025mts). La pista després d’una petita pujada va planejant entre pastures cap a la Pleta de Campirme fins creuar amb una de desdibuixada que cap a l’oest, mor en un petit replà sota el Turò de Campirme.

Allí un incipient corriol, comença a guanyar altura cap al nord enfilant-se cap a la Collada de Montalto per terreny herbat. El corriol ressegueix al llarg la carena de la Serra de Campirme, a voltes impracticable amb la bici per les pedres que el barren mentre sortejant el Cim de Penyes Negres, el Turó de Vilada i finalment, s’hi arriba fins al cim del Campirme (2633mts) i des d’on es poden gaudir unes grandíssimes vistes sobre les Maladetes i cims del Parc de Sant Maurici a més dels més immediats com la Coma del Fon, el Montforcardo, Ventolau i Montroig.

Pel descens ,cal desfer camí on, fins a la Collada de Campirme on hi ha algun tram que obligatòriament s’haurà de fer a peu. A partir de la collada de Campirme i desprès d’una sifonada, tan sols cal deixar-se anar muntanya avall per la pista fins arribar a Burgo.