28 d’abr. 2014

26-4-2014 Pedalant per la Plana de Vic

Pedalant per la Plana de Vic
26-4-2014



Avui tenia planejada una ruta per Santa Cecilia de Voltregà, però amb les presses ,he carregat un track que no era. Quan m’he adonat, he recordat que a Manlleu hi ha un punt d’informació turística i m’he atansat a veure si em podia fer amb un mapa de rutes del Centre Btt de la Plana de Vic. Una mica desinflat per la pífia i per lo tard que se m’ha fet, començo fent el circuit 9 del centre Btt de la Plana de Vic per no dir que no he tret la bici del cotxe. Aquest, és un senzill itinerari que recorre el municipi de Manlleu. L’inici és davant del Museu Industrial del Ter i continua pel costat del riu resseguint la façana fluvial de la ciutat. Surt del nucli urbà per arribar fins al santuari de Puig Agut i continua cap a Sant Jaume de Vilamontà i Sant Esteve de Vila-Setrú fins tornar al passeig del Ter de Manlleu. 
















Com 14kms i 162 metres de desnivell positiu és molt poc, em quedo amb ganes de més per justificar el gas-oil i decideixo provar sort amb la ruta número 8. Una ruta de 23 kms i 229 metres positius que tampoc no es que sigui res de l’altre món, però te pinta de deixar-se fer ràpid. Aquesta ruta va de Vic a Manlleu i enllaça amb l’inici de la 8. La ruta discorre de Nord a sud per la plana i passa per pastures ,masies i camps de cereal i de colza, travessa la riera de Rimentol i finalitza (o s’inicia ,en realitat) en l’alberg del Xanascat. Ja que hi sóc, m’acosto al centre on avui, a la plaça, hi ha mercat. Desfaig camí i torno a cercar les traces de l’itinerari 8, on en un tres i no res, torno a ser a Manlleu. 

















Tot plegat segons GPS, una agradable passejada de 42kms i uns escassos 400metres de desnivell.