14 d’abr. 2014

13-04-2014 Pic de la Coma de Seignac

Pic de la Coma de Seignac (2850mts)
13-04-2014

Pujant al Pic de Serrera, sempre m’havia fixat en un cim que queda lleugerament per sota seu al seu nord-est. Aquest, és el Pic de la Coma de Seignac, un nou apunt a la llista de pendents. El cert, que aquest ha estat un d’aquells cims que se em resistia després de dos intents fallits, el primer en una setmana santa de ja fa uns quants anys que vam haver d’abandonar a l’Estany de Meners per molt mala meteorologia, i el darrer intent, l’any passat per allaus que queien per arreu. Així doncs, avui tercer intent...
Sortim de l’aparcament del final de la carretera a Ransol (1870mts) esquís als peus tot i que els butlletins de neu de Mèteo-France i Meteo.and deien que havíem d’anar a buscar la neu a cotes més altes. El regel nocturn ha fet la seva feina i avancem ràpidament  per terreny pla i esclarissat per la marge dreta seguint traces d’un camí. Creuem a l’altre marge del riu i seguim en direcció nord-oest anant a cercar la cubeta prop dels Clots d’Embolcar (2465mts)que superem per una paleta a l’esquerra.

Davant tenim tres tubs ,agafem el del mig que és el que sembla més estable, doncs el sol ja està començant a treballar la neu.  Un cop el superem, ens arribem a una zona més aviat planera.

Seguim rumb oest i anem a buscar una ample canal evident a l’esquerra de la Collada de Meners (2530mts). La superem molt ràpid doncs hi ha una bona traça oberta i sortim a l’Estany de Meners (2590mts)que travessem pel bellmig.

Allí abandonem la ruta del Serrera i veiem un grup nombrós de Lleida que ens van al davant. Trobem un nou tubet i retallant la seva traça, ens enfilem per l’esquerra de la pala fins anar a trobar un fals coll (2800) que per terreny dret superem.

Tan sols ens cal travessar per l’aresta cap a l’est i arribar-nos sota el cim, fent els darrers metres a peu doncs hi manca neu. El cim esdevé petit i aeri i podem gaudir de molt bones vistes del vessant francès, de les Maladetes i del cordal del Serrera per una banda i del Mil menut, Pala d’en Jan Varilles etc... per l’altre.

Deixem que els nostres companys ocasionals de traça escampin  mentre veiem que avui, tothom deixa de banda el Serrera i ve cap al Coma de Seignac, doncs està imponent. Treiem pells i ens llencem  per la pala somital que en resulta un gaudi pels sentits per una neu primavera “al dente” . Un cop a la cubeta dubtem si pujar al Serrera però tal com apreta la calor ja, la neu de baixada ja no la trobaríem tan bé, així que ens decidim pel descens.

Rodegem l’Estany de Meners i anem a cercar la canal per la que hem pujat. Ens despatxem a plaer en un altre molt bona baixada també i ens dirigim al tub de pujada  on aquí ja la neu, ja és més pesant però es deixa fer.

Un cop som al riu ens deixem anar pel mateix camí de pujada sense massa floritures doncs la neu ja comença a estar massa treballada per la calor. En definitiva , interessantíssima alternativa al trilladíssim Serrera.