9 d’abr. 2014

9-4-2014 Circular N de Prats a Sta. Mª de Salselles i la Riera de Merlès.

Circular N de Prats a Sta. Mª de Salselles i la Riera de Merlès.
9-4-2014

Avui fem la darrera part de la interessant trilogia que tanca el cicle de sortides per les rodalies de Prats de Lluçanès. Com en les anteriors sortides, iniciem el recorregut del centre Btt de Prats ubicat al Poliesportiu. Sortim per la C-154 direcció nord i als 200mts tombem a l’esquerra al trencall i agafem la pista cap a La Vinya on tornem a creuar l’esmentada carretera. Allí seguim cap al Serrat de la Perdiu en direcció nord cap a la Serra de Guiau on pel cordal ens hi arribem al mas de Cal Marxant al Coll de la Plana (807mts). Allí agafem la pista que surt cap a la dreta pel darrera de la casa. Resseguim la Carena de les Codoleres, on abandonem la pista per agafar un corriol a la cota 907.

El corriol divertit amb algun tram tècnic ens davalla pel mig del bosc rodejant el Puig Martorell. Seguim baixant, sempre en direcció nord, passant pel mas de Viladheures i arribant-nos a les restes de l’ermita de Sant Maria de Saldelles.

Allí l’itinerari gira de manera decidida cap a l’est i segueix descendint seguit el curs de la riera de Salselles. Ja en direcció sud, anem a petar al Càmping Salselles, on podem acostar-nos a veure una bauma amb un saltet d’aigua.

La riera s’ajunta amb la de Merlès, on just passat el pont, trobem un trencall que s’enfila cap a un entretingut corriol que pel damunt de la carretera, ressegueix la riera fins que anem a petar al mas de les Heures. Allí seguim la pista cap a l’est  fins davallar a la carretera  i uns metres més avall anar a trobar el Pont de les Heures, on podrem gaudir de la visita d’un bonic engorjat que es va fer tristament  conegut per la mort de dos infants fa uns anys.

Retornem a la carretera i seguim davallant direcció sud per la carretera uns 850mts fins trobar un trencall a l’esquerra que travessa la carretera a gual enfilant-se cap al mas de la Riereta però sense arribar-nos, doncs agafem un trencall a la dreta que per pista ràpida mena a Can Tomàs. Seguim per la mateixa pista fins que aquesta retorna a la carretera on ciclem per asfalt quasi 3000mts fins arribar a una rotonda. Allí hi ha un bar-restaurant on pel seu darrera surt una pista cap al nord. En pujada esgraonada anem guanyant altura en direcció nord-est fins arribar-nos al Clot de l’Infern on tornem agafar un nou corriol fàcil fins trobar la pista que ens retorna a la carretera C-154 que en direcció sud, ens retorna al punt de sortida.