25 de jul. 2011

De Àger al Montsec
23-7-2011
Per Yolanda, Roger i Daniel

Fa cosa d’un parell de setmanes, amb la Yolanda vam quedar per treure el nas i les bicis per Àger a fer un tast del que s’hi cou als circuits de Btt del Centre Btt de la Noguera i ens va quedar palès que aquest és un lloc on s’hi pot fer molta feina i així ha estat com aquest cap de setmana hem decidit de fer-hi via.

Per avui teníem pensat fer l’itinerari 46b que s’enfila fins el mateix cim del Montsec. Així doncs aprofitant la fresqueta del matí sortim per pista ràpida des de el mateix càmping, també centre Btt i resseguint el GR1 en el tram que uneix Àger i Corçà i on a l’alçada de la ermita de Sta Elena, l’abandonem i remuntem el Pla de Cerdanya per pista força  i més costeruda. Fem un tram curt de carretera i anem fent drecera per corriols pedregosos per les costes de Xabec, Serra dels Homes Morts fins tornar a trobar la carretera que ens deixa a Alins, lloc d’enlairament de Parapents i Ales Delta.

Per pista de nou i per ferm molt pedregós pugem fins al cim del Montsec punt més alt de la serralada amb els seus 1678mts d’alçada continuant pel cordal direcció Est enllaçant diversos cims coronats amb antenes i estris diversos acabant en el cim que hi h després del Pas de l’Os al que s’hi arriba camp a través.

Fem una pausa per ganyipar una mica i retornem sobre les nostres passes per acabar agafant el  trencall que condueix al Coll d’Ares per pujar des de alí fins dalt de l’Observatori Astronòmic del Montsec situat al Serrat de la Corona.

Girem cua i retornem cap a St Alins enfrontant-nos amb la que serà la darrera pujada forta del dia tot i que és fa amb molta comoditat , doncs és íntegrament per asfalt per iniciar tot seguit un trepidant descens que decidim fer ignorant el circuit que estem fent, pel mateix camí de pujada doncs en tenim referències que la baixada que proposa el centre Btt, no és massa agraïda i aquesta en canvi resulta ser tot un encert, sent ràpida, revirada i entretinguda.

Una bona alternativa al descens “oficial” per Colobor.

I el que passa per no posar la protecció solar adeqüada....