7 de jul. 2011

7-7-2011 Del Poblenou al Tibidabo per Montcada

Del Poblenou al Tibidabo per Montcada
7-7-2011

Nova sortida d’entre setmana. Avui tenia moltes ganes de que em toqués l’aire i sortir en bici després de la feina i com és dimecres i els dimecres fan el cinema Montjuïc i allò és posa impossible, he decidit sortir de descoberta pujant a Collserola per Montcada i és que, si l’estiu passat va ser l’estiu de la Serralada del Litoral, aquest penso que serà el de Collserola. Així doncs, passats quarts de vuit, surto del Poblenou i per la Diagonal m’arribo fins al riu Besòs que remunto pel passeig primer per ciment i després per terra fins a l’alçada de Montcada on poc després del creuament ambla carretera de la Vallensana trobo un pont que em travessa a l’altra banda del riu deixant-me dins de la població. Per dins del nucli, travesso la via del tren pel pas a nivell i vaig a buscar un carrer peatonal que abandono per resseguir el riu Besòs de nou que ara fa un gir brusc a Montcada. Pel mig d’una urbanització,  abandono el Besòs i ressegueixo la riera de Sant Cugat fins ajuntar-me a la carretera N-150 que deixo en un trencall a l’esquerra uns 200mts més endavant. Ara ja per camí de terra, passo per la hípica de Ca la Beguda ,torno a travessar la riera de Sant Cugat per una passera de ciment força estranya, creuo per una gran pastura i en suau pujada m’interno en el bosc de Canaletes.

La pista puja suau per bon ferm passant pel costat de la ermita de Sant Iscle de les Feixes que no puc visitar per que és  tancada dins d’un filat. La pista arriba fins la carretera del cementiri de Cerdanyola on al Coll de la Ventosa s’uneix amb un altre que s’enfila per la Serra de la Ventosa fins convergir amb la de Collserola a Sant Llàtzer.
Continuo per la pista de terra que segueix guanyant altura, abandonant-la en un corriol de pujada que he de fer a peu algun petit tram arribant al Portell de Valldaura on per un pont travesso la carretera BV1418. El pont s’uneix a la ràpida pista de la carretera de les Aigües ja quasi en la penombra tornant a enllaçar amb la carretera poc abans del desviament del Tibidabo lloc on arribo quasi ja de nit.

Intento accedir lliurement al seu interior per fer algunes fotos que hi tenia al cap però m’enduc una decepció en descobrir que el recinte és tancat.

Així doncs no perdo més temps, faig alguna foto ràpida per que no sigui dit i baixo direcció Vallvidrera agafant el trencall de la caserna dels bombers ja negra nit  creuant-me amb d'altres “biciats” nocturns equipats amb llums talment guarnits com arbres de Nadal.
Ja en clar descens, em dirigeixo cap al Pla de les Maduixeres ,al Mirablau, Balmes, tot fent el darrer tram de retorn a casa pel Litoral gaudint de la brisa.