11 de nov. 2013

9-11-2013 Via ferrada del Castellaso de Sesué.

Via ferrada del Castellaso de Sesué.
9-11-2013
Avui vaig tard, volia anar a fer la ferrada de Sacs a Benàs però veient l’hora, canvio de plans i m’atanso a Sesué, que és 11 kilòmetres abans de Benàs. Allí hi ha la ferrada del Castellaso, enclavada en una antiga cantera. Per arribar a la ferrada, cal entrar a Sesué per l’entrada Nord, passada la caserna de bombers i anar cap al Càmping La Borda de Arnaldet. En arribar al creuament del càmping en el desviament s’ha de seguir l’indicador de fusta cap a la ferrada (el camí és bastant dolent) i aparcar al marge del camí passades unes corbes tancades.

L’accés a la ferrada és evident, doncs la pedrera és visible des de lluny. Un cop a l’aparcament, s’ha d’anar a cercar uns vells pals de ferro que faran de referència. S’arriba al panell informatiu de la via i 20 metres més endavant, entre uns grans blocs de pedra, al cantó de la paret comença la ferrada amb la sirga i les primeres grapes en una transició de grimpada suau sense grapes i només amb cable de vida, abans de començar el tram vertical.

Un cop es torna a posar dret, apareixen de nou les grapes per superar els diversos ressalts desplomats i ja amb una timba important.

La via continua vertical i directe superant curts desplomats molt ben equipats on caldrà tibar de braços, fins arribar a una zona herbada on la ferrada continua a l'esquerra superant un petit ressalt sense dificultat que ens deixarà en el cim del Castellaso.

Per descendir, cal prendre una sendera al nord que descendeix a un prat i girant cap a l'est cap a l'Ermita de Sant Saturnino bastida sobre una balconada natural. A partir d’aquí el camí serpenteja entre el costat d’una cabana i l'ermita fins per camí viu, arribar a la pista on hi ha el panell informatiu.

Bones sensacions amb aquesta ferrada K3 i de 237mts de desnivell equipada amb exquisidesa i de traçat enginyós que treu el màxim de rendiment a la paret oferint un recorregut variat i molt aeri amb la cirereta d’assolir el cim del Castellaso. Ascensió que es pot combinar amb la ferrada de Sacs o amb una mica de turisme per la Val de Benàs ara que en entretemps de transició de tardor a hivern està amb una mena de letargia.

Demà provaré sort a Sacs...