20 d’oct. 2014

Òpera Prima al Gorro Frígi.

Òpera Prima al Gorro Frígi

La via Òpera Prima ,és una de les clàssiques del Gorro de la cara Est que a l’any 2004 va ser totalment re-equipada amb Parabolts per Guillem Arias, un dels seus aperturistes oferint ara, una ascensió directa i mantinguda  sobre una roca excel•lent molt menys rentada que altres vies del Gorro.

Avui,com sovint ja passa ,dalt hi ha el característic barret de núvols, que esperem no ens facin la murga. D’allí, xino-xano ,tot i que es pot fer l’aproximació amb el funicular de Sant Joan, decidim de fer-la caminant pel camí de Sant Benet - Sant Jeroni. Un cop arribem a l’alçada de la canal entre la Magdalena Superior i el Gorro Frigi, ens desviem del camí i anem a buscar l’inici de la via, a una vintena de metres del camí i que és fàcilment reconeixible de entre el laberint de vies per que aquesta te els Bolts de color groc. Ens equipem i comencem a escalar.

L1(IV+) 25mts
La escalada comença fent una diagonal cap a la dreta tot i que passats uns quants metres, segueix cap amunt fins trobar una bauma no gaire definida on hi trobem la primera i còmode R1.

L2(V)  25 mts

Se surt de la R1 amb tendència cap a l’esquerra fent un pas dretot però amb bona presa i que és el pas clau del llarg (V). Superat aquest, tot el que resta de tirada es converteix en una agradable passejada per una placa de IV fins trobar la R2 val a dir que també força còmoda.

L3(V+) 30mts
Se surt de la R2 fent una diagonal amb tendència cap a l’esquerra també per anar a cercar una panxa. Aquí hi trobem el V+ ,on per superar la panxa, s’ha de tibar de preses mitjanes i saber col•locar bé els peus. La sortida va a trobar una mena de canalera molt ample i no gaire definida que condueix a un altra petita panxa per sortir finalment a una curta i fàcil placa abans de la R3, també força còmode.

L4(6a) 20mts
La sortida de la R3 ja ens regala de bon principi una bonica  primera panxa de V+ que cal superar per la dreta i que ens deixa just a sota d’una altra panxa més marcada ,el 6a. Aquest tram es pot fer perfectament en A0 doncs les assegurances van molt seguides i alerta per que hi ha una presa de peu fosca molt evident que està molt restada i patina força. Un cop se supera, se segueix recte per la placa de IV+ fins trobar la R4.

L5(V) 45 mts
En aquest darrer llarg, se surt de la reunió per una canal que abandonem ,seguint els bolts ,per la dreta. Continuem per placa on el terreny es tomba i seguim tot travessant una feixa. Teòricament s’ha de resseguir cap a l’esquerra fins trobar la creu i muntar reunió, però nosaltres seguim recte.

Un cop dalt ,junt amb un altre cordada que acaben de fer cim des de la via del Carlos, aprofitem per ganyipar una mica, descansar i gaudir de les fantàstiques vistes que ens deixen contemplar unes extenses panoràmiques.

Ressenya:
Via: Òpera Prima
Zona: Gorra Frígia
Dificultat: 6a (MD-)
Dificultat obligada: V
Grau d’exposició: Mitjà/baix
Compromís: Baix
Llargària: 145 metres
Equipament: Via equipada amb parabolts grocs i totes les reunions amb argolles per rapelar