3 de jul. 2014

29-6-2014 Voltant pel Cabrerès.

Voltant pel Cabrerès.
29-6-2014

Sortim pel carrer del Pont a l’Esquirol (Sta. Mª del Corcó)i fem la pujada pel Camí Ral tot seguint traces del GR i de la ruta Btt 4 que puja per una llarguíssima llossa força esquerdada pel Puigsespedres.

Arribem a Cantonigròs ,seguim traces del GR–ruta Btt 4 tota la longitud del carrer per on venim tombant al primer carrer a la dreta. Sense arribar a la casa traspassem una tanca amb un senyal de perill de braus i fem una curta rampa que ens puja a una devesa que travessem per damunt l’herba fins arribar a una nova tanca al final.

La traspassem i per camí viu sortim a la pista principal on tombem a la dreta al Pla d’Ardura tot per pista realment bona i rodadora.

Ens internem al bosc i passats uns 1200 metres trobem un trencall a l’esquerra. El prenem i passats 250mts trobem un nou trencall amb tres opcions. Nosaltres agafem el camí de l’esquerra i comencem a descendir cap a una gorga tot fent unes quantes marrades.

La pista segueix sent impecable i ràpidament sortim del bosc  mentre pedalem en paral·lel al torrent de Gorgàs. Rodem entre prats i passem per alguns masos tot descendint cap a Tavertet. Arribats a Tavertet seguim pel carrer principal atansant-nos al  mirador sobre la cinglera.

Desfem camí i retonem a la cruïlla per la que hem vingut tot agafant el camí cimentat que surt cap a la dreta direcció a l’Avenc i al Pla Boixer també senyalitzat com a ruta 4, GR-151. Aquest camí ressegueix l’espectacular cinglera passant per la casa de l’Avenc i després passant pel Pla Boixer (1113mts). Paga la pena acostar-se al marge la cinglera per gaudir les vistes sobre Sau i Rupit a l’espadat.

La pista ara fa un gran tomb a l’esquerra passant pel Mas de Rajols (1074mts) on hem d’agafar el trencall de Rupit GR-2 i on un xic més avall trobem una font.

La pista baixa decidida un bon tros fins trobar una nova cruïlla que hem d’agafar a la dreta direcció al Mas del Perer (983mts). Anem cap al mas i just a l’entrada, trobem un camí amb traces de GR i marques grogues. És l’inici del divertidíssim corriol que baixarem fins a Rupit. A  la meitat, trobem un rètol en ferro forjat amb indicacions de Rupit, l’ignorem i seguim baixant fins arribar al Soler, on per pista bona baixem cap a la carretera que seguim direcció Rupit. Un cop a l’entrada de Rupit, tombem a la dreta just passat l’aparcament abans del pas veinal amb barrera.

Sortim del poble direcció Sant Joan de Fàbregues pel GR2.2 durant 2,5kms desviant-nos al trencall de Sant Joan de F. on  podem visitar el conjunt monumental.

Retornem al camí principal continuant direcció sud trobant tot seguit el trencall cap al Salt de Sallent. El camí ,ja més trencat ,discorre arrapat a la cinglera oferint-nos unes espectaculars vistes del Salt. Travessem el Torrent de Rupit a gual  escassos metres del salt d’aigua i en el desviament seguim pel camí de la dreta (el que puja més i està en pitjor estat) on hem d’anar amb compte de no passar-nos el mirador de llarg ,ja que paga la pena atansar-s’hi.

Seguim per la pista principal, en força mal estat i trobem un parell de trencalls, el primer a l’esquerra l’ignorem i prenem el segon. La pista per mal ferm puja fins ficar-se a l’obaga del bosc. Trobem un nou trencall cap al Far, l’ignorem, doncs anem remuntant pel costat el Torrent del Gravet en suau pujada (traces de la ruta 6 btt).

De sobte, el bosc desapareix i dona pas a una extensa devesa amb cases pairals escampades a les rodalies.

Seguim per la mateixa pista fins confluïr amb la carretera C-153 que seguim cap a l’oest uns 700mts fins trobar a la dreta un trencall cap al Coll de Pruit. En arribar a un conjunt de masos (on hi ha un petit bar) a la nostra dreta hi ha una doble tanca que travessa un prat. Caldrà que la travessem i ens endinsem cap al bosc en baixada amb bones vistes sobre els Falgars d’en Bas. El camí passa pel coll de Pixanuvies (?) estrenyent-se  cada cop més fins que arriba a tornar-se un corriol que ressegueix el GR-151.1 durant quasi 4 kilòmetres per la carena de la Serra de Mateus amb bones vistes sobre la Garrotxa i on tocarà empènyer la bici en més d’una ocasió fins que arribem a la pista.

Allí prenem el GR-2 direcció Nord cap al santuari de Cabrera. De seguida abandonem el GR-2  per retrobar el GR-151.1 (Camins del bisbe i de l’abad Oliba) abandonant el bon ferm. La pista es desdibuixa per moments engolida per la vegetació i en arribar al bosc el ferm és de mal ciclar durant una estona. Rodegem el puig de Sabastida pel nord i sortim a uns prats on s’ha d’agafar una pista a l’esquerra que queda mig amagada. Cal estar alerta per trobar-la just al Coll de Saiols (1108mts). Baixem per mala pista travessant un torrent a gual i ens dirigim al mas de la Casanova dels Racons. La pista tomba a l’esquerra i comença a pujar sense treva durant poc menys d’un kilòmetre fins que arriba al Coll del Bram (1188mts).

Aquí, hi ha la possibilitat, si portem un cadenat, de lligar la bici i pujar a peu fins al Santuari de la Mare de Déu de Cabrera  (1299mts).

Seguim la pista que puja de la Casanova dels Racons, que just al coll es torna un senderó. Arribats a aquest punt, tenim dues possibilitats, una ,seguir la ruta marcada com a ruta de la font de Cabrera que baixa per un senderó per anar a trobar una pista i l’altre, un corriol poc evident indicat per una estaca que baixa de valent fins les rodalies de Sant Julià de Cabrera enllaçant al final amb la pista asfaltada que baixa a la font i on conflueixen ambdós camins. Potser la més agosarada i interessant sigui aquesta darrera.

Un cop a la font sigui quina sigui l’opció escollida, caldrà seguir pista avall fins retrobar la carretera C-153 que agafarem en baixada fins retornar a l’Esquirol.