9 de set. 2014

05-09-2014 Via ferrada Canal de la Mora

Via ferrada Canal de la Mora
05-09-2014

Aprofitant que estem a Les Escaldes i que tinc un parell d’horetes i escaig lliures per a la pausa del migdia, i ja amb previssió d’això, vaig pujar el kit ferratero, per invertir aquest lapse de temps en fer la ràpida i senzilla ferrada de la Canal de la Mora. Per accedir, cal arribar a Canillo i girar a l'esquerra just passada la benzinera per agafar la carretera que es dirigeix cap a Ordino. Passades les primeres corbes i en un tram de recta sota el Roc del Quer hi ha a mà dreta un petit aparcament per deixar el cotxe. La ferrada és just abans d’arribar a l’aparcament i es troba senyalitzada per un cartell que n'indica l'inici.

Aquesta ferrada, tal com el seu nom indica, discorre per l'estreta canal de la Mora situada a la part dreta del Roc del Quer. S’inicia en el que queda d’unes escales de formigó que comencen a la mateixa carretera i posteriorment per una escala d’alumini fermada a la roca. A partir d’aquí, continuen dos trams horitzontals de cable que m’apropen a la canal endinsant-me en ella i superant trams relliscosos a causa del desgast i l’aigua que raja per després superar un parell de ressalts rocosos equipats amb grapes.

Una mica més endavant la canal es comença a estrènyer havent de sortejar l’aigua pel mig. A la dreta, en la paret , hi ha un cartell de fusta que anuncia la variant 2. Comença amb un pas llarg per accedir a un seguit de grapes, tombant desprésen obliquo a la dreta utilitzant una cadena per guanyar uns metres i retornar cap a la canal per una llarga travessia fins trobar la sirga de la variant 1.

De seguida arribo a la part final de la canal, un ressalt lleugerament desplomat equipat amb esglaons que surt a un bosc.

Tècnicament, aquest és el final de la ferrada, però com encara vaig molt bé de temps, continuo pel sender que va cap a l'esquerra i s'endinsa pel bosc en forta pujada fins que arriba a 'aresta que condueix al mirador del Roc del Quer. La major part del recorregut de l'aresta està equipada amb corda fixa.

Pel descens, desfaig camí fins arribar a la sortida de la Canal de la Mora i segueixo avall pel corriol que esdevé entretingut fins arribar al pont sobre el Montaup. Tan sols em resta caminar 100 metres fins retrobar l'aparcament on ja m'estan esperant... . Resumint, una ràpida i fàcil ferrada per treure’s el cuquet a Andorra en cas d’anar molt justs de temps.